moederbord niet compatibel?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Paulus.nl

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2002
Berichten
18
We hebben gisteren op de beurs een ASUS P5GDC-V deluxe moederbord gekocht met een 2.8 D Processor.
Geinstalleerd en NIKS!
Nu heb ik het vermoeden dat deze mobo en processor niet bij elkaar passen, kan iemand dit bevestigen of heeft er iemand anders nog een sugestie???:confused:
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door Paulus.nl
We hebben gisteren op de beurs een ASUS P5GDC-V deluxe moederbord gekocht met een 2.8 D Proccessor.
Geinstalleerd en NIKS!
Nu heb ik het vermoeden dat deze mobo en proccesor niet bij elkaar passen, kan iemand dit bevestigen of heeft er iemand anders nog een sugestie???:confused:

Kan ik niet vinden!!!!
 
Het type processor moet passen in een LGA775 socket.

Sommige bouwers plaatsen hier het D-340 in, maar ik vermoed toch dat uw processor toch wel compatiebel is. Waar je ook wel moet op letten, is het geheugen. Je hebt de mogelijkheid om DDR2 OF DDR ram te plaatsen. De 2 samen, lukt niet.
 
Er moet op het bord ergens tussen de insteek slote een type staan wilt U dat hier plaatsen?
 
Nou qwa socket past prima, maar als ik hem aanzet gebeurt er helemaal niks. Hij begint wel te draaien maar hij geeft ook geen enkel foutmelding aan of dergelijk. Normaal zou hij moeten beginnen piepen als bijvoorbeeld het geheugen niet goed zou zijn. Ik heb trouwens 2x ddr 3200 400 mhz meegenomen. En ik heb hem geprobeerd met alleen de mobo aan. Ook dan zou die moeten beginnen piepen. En sorry Bandit ik begrijp de vraag niet helemaal goed?
 
Geplaatst door Paulus.nl
Nou qwa socket past prima, maar als ik hem aanzet gebeurt er helemaal niks. Hij begint wel te draaien maar hij geeft ook geen enkel foutmelding aan of dergelijk. Normaal zou hij moeten beginnen piepen als bijvoorbeeld het geheugen niet goed zou zijn. Ik heb trouwens 2x ddr 3200 400 mhz meegenomen. En ik heb hem geprobeerd met alleen de mobo aan. Ook dan zou die moeten beginnen piepen. En sorry Bandit ik begrijp de vraag niet helemaal goed?

@vanzwam heeft het al laten zien.

Heb je Het vierkante stekker blokje 12v aangesloten op moederbord?
 
Je mobo staat toch op spacers hoop ik.
 
Het vierkante blokje is aangesloten. Wat zijn of is spacers? ps: het type processor is een Intel Pentium D 820 2.8 mhz 2 mb Socket 775
 
Laatst bewerkt:
Dit geheugen is er voor te gebruiken,ben bang dat U verkeerde geheugen hebt?

2 x 240-pin DIMM sockets support max. 2GB DDR2 533/400 non-ECC memory
4 x 184-pin DIMM Sockets support max. 4GB DDR 400/333 non-ECC memory
-----------
 
Het is zeker zo dat wij daar ook aan gedacht hebben. Wat zou de computer doen als er verkeerd geheugen inzit? Start die dan helemaal niet op of komt die nog tot de bios? En wat zou er dan niet goed zijn aan mijn geheugen bankjes. Ik heb er 2 van 512 mb pc3200 400mhz.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan