moederbord niet geaard, doorgefikt, nog recht op garantie ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

babybox

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2004
Hallo ik heb kortgeleden een duizend euro kostende packard bell pc gekocht die heb ik gewoon in mijn slaapkamer geinstalleerd, echter na enkele dagen kapotte moederbord, deze werd vervangen, echter na enige dagen opnieuw kapotte moederbord.
Nu werd ik dus door de helpdesk van packard bell (voordat ze langskomen) verteld dat ik mogelijk geen recht zou hebben op een nieuwe aangezien in de boekjes staat dat hij aangesloten zou moeten worden op een geaard stopcontact.

Zoals gewoon is in de meeste nederlandse huizen is de slaapkamer niet geaard.
Ik wist ook niet dat hij aangesloten moet worden aan een geaarde stopcontact, hierop ben ik ook niet gewezen, mijn vorige pc was altijd aangesloten geweest in diezelfde slaapkamer en nooit problemen gehad.

Had ik mogelijkerwijs kunnen weten dat hij dus geaard moest zijn
en hoe doe ik het nu in het vervolg, een geaarde kabel doortrekken naar de keuken?

aansluiten op de centrale verwarming is ook zo primitief en levensgevaarlijk.

Kortom op een magnetron staat dat je er geen katten in mag doen anders kunnen ze doodgaan |:(
maar een waarschuwingssticker op je pas aangekochte pc dat HIJ ABSOLUUT GEAARD moet zijn wat 99% van de computergebruikers niet weet is er niet.

Dus.
1. Sta ik nog wettelijk in mijn recht (zal wel niet staat in de boekjes dat hij geaard moet zijn), sta ik moreel in mijn recht?

2. Hoe te handelen met packard bell in deze (zijn er mensen met ervaringen)

3. Hoe voorkom ik het opnieuw doorbranden van moederbord

Ja zoalsje zelf al aangeeft heb je normaal geen garantie, maar dat de pc aan gesloten moet worden op een wcd met rand aarde dat weet 90 % van de pc gebruikers niet, en de problemen die jij hierdoor hebt gekregen komt ook bij deze gebruikers bijna niet voor.
Ongeaarde wcd kan problemen geven maar dat je het moederbord opblaast heb ik nog niet mee gemaakt wel dat je kuren kunt krijgen.
Mijn dochters draaien al jaren zonder randaarde zonder problemen.
Misschien dat er een ander probleem zich voor doet bij jou, en als je zou moeten betalen dan wist ik het wel, ander moederbord bij de pc boer laten plaatsen en niet door Packerd Bell.
En als je hem wel voor garantie krijgt zou ik hem maar eens uit proberen op een wcd met randaarde want ik heb het idee dat er wat anders defect is, geeft de voeding wel de juiste spanning hebben ze dat wel nagemeten?

vooreerst,de bewijslast ligt bij hun ,dus zet uw computer bij een geaard stopcontact vooor zij langskomen (kunnen ze geen foto maken met de pc aan een ongeaard stopcontact)indien het echt aan een aardingsfout ligt zou ik eerder zeggen dat de voeding stukgaat dan dat het moederbord dit zou doen omdat het moederbord dan maar fungeerd als een doorgever(en hoe ziet het uit met de zekering?)tevens kan je de pc uitproberen aan dat geaard stopcontact omdat een aardingsfout zich niet zomaar oplost.

Ik ben geen expert op het gebied van randaarde maar ik weet wel dat het risico op een defect moederbord nihil is.
Zelf werk ik al acht jaar op pc's zonder randaarde zonder problemen ook omdat randaarde gewoonweg in de meeste huiskamers niet aanwezig is.

Als ik het goed heb is het risico wat je loopt met een pc zonder randaarde dat je systeemkast op spanning komt te staan omdat je stoom welke wegens een defect niet weg kan vloeien naar de aarde.
Mocht dit overigens wel gebeuren dan zou bij een defect de aardlek schakelaar of stop eruit vliegen maar niet resulteren in een defect moederbord.

Lijkt mij echt een fout aan de zijde van Packard Bell.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan