Moederbord of bios probleem ? heeft iemand een idee ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

willem53

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2011
Van de ene op de andere dag start mijn pc niet meer op, ik krijg alleen nog maar een zwart beeld met een hoop vertikale streepjes er op.
De veilige modus of laatste juiste configuratie doet ook niets meer, ik krijg steeds dat beeld met die streepjes Soms zelfs die streepjes niet eens meer.
Ik ken wel in de f 8 om daar iets te doen...maar wat ? default opstarten mischien ?
ik ben geen pc expert dus ken wel wat hulp gebruiken.

Als in het bios opstarten vanaf DVD als 1e staat vermeld (hopen maar dat dit zo is), dan kun je een ultieme test doen. Pak een willekeurige Windows schijf en start ermee op. Krijg je vanaf moment 0 al streepjes in beeld? Dan is de kans 99,99% dat de onboard videochip overleden is. Einde moederbord.

WOW ! da's niet leuk, ik heb nog wel een videokaart liggen als ik die er in doe gaat dat dan lukken ? En om je antwoord te geven JA via dvd opstarten staat als eerste maar dan ben ik alles kwijt...( je bent al alles kwijt is jou antwoord dan natuurlijk, ha ha ! ) of moet ik dan via reparatie opstarten ?
gr. willem

Nee, je bent niet alles kwijt, want opstarten met de DVD betekent nog niet dat de installatie direct al begint. Het ging er mij meer om óf je uberhaubt beeld ging krijgen na het invoeren van de DVD. Die losse videokaart is natuurlijk ook een hele goede testmethode, mits het bios automatisch schakelt van onboard naar losse videokaart, anders weet je nog niets.

ik krijg soms een melding...Reboot and select proper boot device, Insert boot media in selected boot device. ook start hij steeds opnieuw op en krijg ik de keus om via veilige modus e.d. te starten wanneer ik dat doe gaat het beeld op zwart of start opnieuw op. ik las laatst dat de batterij op ken zijn en dat dit de oorzaak is maar wanneer ik een andere batterij er in doe veranderd er niks. ook als ik een windows cd-rom er in doe gebeurd er niks
gr. willem

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan