Moederbord of videokaart kapot?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ozaki6666

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 jun 2016
Hallo allemaal,

Gister toen ik thuis kwam zag ik dat mijn resolutie opeens heel laag was. Ik dacht meteen het ff op te lossen en de resolutie goed te zetten, maar ik kon het niet wijzigen.

Toen ondernam ik een volgende stap en dat was kijken of de drivers van me gpu nog geinstalleerd was, dat was dus gewoon geinstalleerd. Echter in apparaatbeheer herkende mijn pc mn kaart niet.

Toen verwisselde ik me kaart van pci slot, het werkte eventjes maar 1 minuut na het opstarten werd me scherm zwart, me pc draaide nog en toetsenbord viel ook uit.

Toen besloot ik windows opnieuw te installeren waarna ik deze melding kreeg: 'The computer restarted unexpectedly or encoured an unexpected error. Windows installation cannot proceed'

Ligt het nou aan mn moederbord of me videokaart? Ben op t moment radeloos.

Mn pc specs

Cpu: AMD fx 6300
Ram: 8gb corsair vengeance
Gpu: msi gtx 770
Mobo: msi 970a-g46

een manier om er achter te komen of het mobo of de videokaart kapot is is om een andere videokaart erin te steken (wellicht heeft u de voorloper van de gtx 770 nog ergens liggen) en dan windows van scratch af aan installeren.
Gaat het dan wel goed, dan zit het probleem in de videokaart.
Gaat dat ook niet dan ligt het i.i.g. niet aan de videokaart maar een andere component (het hoeft niet pers het mobo te zijn).

Zou ook zomaar een probleem met de voeding kunnen zijn

Voedingen gaan over t algemeen niet zo snel stuk toch? Heb ook een week terug stof verwijderd van mn pc, ik denk ook daarom dat het misschien me mobo is.

Maar ik kreeg vaak na het opstarten 2 minuten gewoon goeie resolutie en na 2 minuten herkende de pc me kaart niet meer.

Ook bij het opstarten zag ik allerlei kleurtjes en blokjes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan