Moederbord overleden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gsus8

Gebruiker
Lid geworden
18 jul 2008
Hoi

ik heb sinds een week een probleem met mijn computer. als ik hem aanzet dan blijft de computer de hele tijd op het start scherm staan zeg maar dat scherm waar je moederbord type opstaat. daarna start de computer niet door

is dit een teken dat me moederbord is overleden?

gr

wat komt er in dit scherm te staan. piept de pc?

als ik hem opstart piept gewoon een keer en verder start ie niet op, en blijft gewoon op het P5Q motherboard beel verder start ie niet op

Laatst bewerkt:
probeer eens even om het stroomvrij te maken. Trek de stekker eruit (ook die van de monitor) een raak met het metaal van de stekker even de een ongeschilderd stukje van een verwarmijgsbuis aan. Op die manier maak je aarde en raak je eventuele reststroom kwijt. Probeer het dan nog eens.

Doet ie het nog niet? Piept je pc? Hoeveel piepjes? Wat is het merk en type moederbord?

nee doet het nog steeds niet hij piept 1x en blijft hangen op het scherm dan gaat ie nu wel door dan piept ie weer en start iet weer opnieuw op het is een Asus P5QL Moederbord en dan blijft ie weer hangen bij het begin scherm

Laatst bewerkt:
Zet pc uit, haal HDD eens los. Zet pc weer aan.
Gaat hij nu wel voorbij dat scherm?

Hoi,

Computer 'stroomvrij' maken. Dus ook alle apparaten zie zélf een voeding hebben (zoals een printer, monitor e.d.) loskoppelen.
Kast open maken en het cmos-batterijtje er even uithalen.
Batterijtje plaatsen.
En nu alleen de 'noodzakelijke' externe apparaten aansluiten: toetsenbord, muis en monitor.

...... en nu?

doen de ventilators het?
kijk eens als hij open is of je hem ziet draaien.

ja hij doet het nu wel weer heel vaag:S maar als ik hem zelf uitzet start ie erna ook weer op maar als hij bijv software matig opnieuw opstart dan blijft ie weer hangen:S

bedankt voor alle reacties

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan