Moederbord overleden...

Status
Niet open voor verdere reacties.

lontje1

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2007
Beste iedereen,

3 jaar heb ik veel game plezier beleeft aan mijn acer aspire m3641. Nu is door één of andere reden het pci-e slot van mijn moederbord kapot en heb tot nu toe niemand kunnen vinden die hem kan maken. Daarnaast is mijn grafische kaart (nvidia geforce 8600GT) nu ook kapot (dankzij pci-e slot). :(

Dit betekend dat ik een nieuw moederbord en grafische kaart nodig heb. Ik heb er alleen persoonlijk weinig verstand van en daarom wil ik graag jullie inschakelen voor advies.

Dus mijn vraag is: Welke moederbord en grafische kaart moet ik aanschaffen om ervoor te zorgen dat ik weer goed kan gamen. (met recent uitgebrachte spellen = betere grafische kaart). En moet ik nog extra dingen aanschaffen om dit mogelijk te maken?

Hoor graag van jullie!

Alvast Bedankt!

Je heb een socket 775 moederbord nodig. Je kan ook een nieuwe processor kopen+moederbord+geheugen (ben je gelijk weer beetje upgegrade en kan je er weer een hele poos tegen aan) Je computer heeft slechts een voeding van 250 watt! Dat is heel erg weinig al wil je er nog een leuk videokaartje bij! Wat is precies je budget?

Oke bedankt, ik zal dit zeker overwegen! Nog een klein vraagje is het erg moeilijk om het zelf in elkaar te zetten? :P

Vind het zonde om iemand geld te betalen om het te doen :P

En het is 100% zeker dat mijn zal werken als ik deze artikelen koop?

Bedankt alvast

En ik ga dan wel btw voor de duurdere set die je aanbeveelt ;)

Ja, alleen kun je nog even kijken of je kast een ATX moederbord heeft, anders moet je een m-atx. Voor de rest wat in het mandje staat is een goed setje :thumb:. En het in elkaar zetten is goed te doen, alles pas in principe dus niet te driftig alles er in proppen. Tip, haal eerst alles eruit:thumb:

http://www.youtube.com/watch?v=p424QYWJixE
http://www.youtube.com/watch?v=DXb1mHKG43E&feature=related

Maar kijk nog even of hij ATX is of micro ATX, anders past het moederbord er niet, dit wil je natuurlijk niet ;)

Dus in jip en janneke taal, is de vraag heb je een grote of kleine kast? :)

Laatst bewerkt:
In mijn oude moederbord heb ik nog 4gb ram zitten. Is het mogelijjk om die gewoon over the plaatsen naar die nieuwe bord? Scheelt namelijk weer geld :)

Dat ligt eraan welk bord je gaat nemen en of die dan ddr2 ondersteunt.De vraag is ook of je dat nog zou willen.Als je toch wat anders neemt kan je nu in deze tijd overstappen naar ddr3 en het oude geheugen en processor nog op marktplaats gooien.

Lijkt mij meest beste oplossing.Gaan voor die nieuwe samenstelling en alles wat je nog kan beuren op marktplaats voor het geheugen en cpu is mooi meegenomen.

Succes:thumb:

Oke, en alles wat in het winkelwagentje staat past ook bij elkaar? En moet ik windows7 weer opnieuw opzetten met nieuw moederbord?

Ja...windows moet overnieuw.

en nee ..wie heeft dit setje gemaakt?
Er wordt gekozen voor PC3-12800 geheugen.Het bordje kan maar max PC3-10600 aan.

Dan mag die persoon dat wel even aanpassen als die weer online is.Als de builder gebruikt is kan het zijn dat het goedgekeurdt word voor dit bord.
Normaal zou het zijn dat wanneer er sneller geheugen geplaatst wordt als mogelijk dat dit zich terugklokt.Dit als er een combinatie is van snel en wat langzamer geheugen.
Nu wordt er alleen te snel geheugen geplaatst en ik zou het risico niet willen lopen dat de boel dan niet eens opstart.Want ook dat kan gebeuren.

Dus voor de zekerheid maar het juiste geheugen erbij..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan