moederbord oververhit

Status
Niet open voor verdere reacties.

leander24

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2007
Hallo, ik heb een playstation 2 emulator, en die schijnt bijna volledig beslag te nemen op mijn cpu, nu is dit niet echt een probleem want de cpu wordt max 45-55 graden, maar volgens PC Wizard wordt het moederbord meer dan 90 graden

En dan valt plotseling de pc uit (waarschijnlijk doordat het te heet wordt)

Hoe kan ik mijn moederbord koeler maken?

als de cpu idle is, is het moederbord slechts rond de 35 graden:

Laatst bewerkt:
Dat is dan de chipset die de dader is.
Ik heb zelf heatpiping op mijn chipset,maar ik weet niet of dat voor jouw een optie is.
anders ventilators op de chipset maken

Ok, ik heb een gigabyte GA-MA790X-DS4, weet iemand misschien een koeler die hierop past?

Ik heb deze passieve koeler gevonden http://azerty.nl/0-83-5494/zm-nb32k.html , zou dit goed werken of zou ik een fan moeten nemen (op het internet kan ik niet veel chipset koelers vinden)

Laatst bewerkt:
Misschien even een los aandachtspuntje

Je power/aux oftewel je voeding is volgens pc wizard 81 graden.
Dat is ook niet pluis.

Je kunt ook bv een 120mm fan in je zijscherm paatsen en deze op je chipset mikken.
Scheelt ook veel.

Misschien even een los aandachtspuntje

Je power/aux oftewel je voeding is volgens pc wizard 81 graden.
Dat is ook niet pluis.

Je kunt ook bv een 120mm fan in je zijscherm paatsen en deze op je chipset mikken.
Scheelt ook veel.

Ok bedankt voor je reactie, maar wat voor soort fan moet ik dan nemen, want ik kan wel cpu fans en fans voor videokaarten vinden maar geen andere :confused:

Ik heb geen fan meer nodig, de oude fan die op het moederbord zat, bleek compleet bedekt met stof te zijn. Nu raakt het moederbord niet langer oververhit

Bedankt voor alle reacties :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan