Moederbord overzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronaldelzinga

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2008
Berichten
36
Ik kreeg laatst een conmputer van een vriend van mij.
Aangezien de computer van mijn zwager langzamer was als dit systeem, hebben we de moederborden omgewisseld. Nu draait het "langzame" systeem perfect met Server 2003 erop, maar de andere (met XP erop) loopt elke keer vast... Bios al software-matig & hardware-matig (jumper) gereset. Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn? Dacht misschien aan moederbord-drivers, maar kan ze nergens vinden (Medion/MSI-mobo).

Wie heeft er suggesties?

Gr. Ronald
 
Wat voor type moederbord?

Kan ook zijn dat je de bios moet updaten maar pas daar wel mee op als je er geen ervaring mee hebt.
 
Ok, dankje! Ga ff zoeken bij Phoenix! heb je ook enig idee of dit ook via CDrom kan? Heb laatst geprobeerd om via Nero een opstart-cdrom te maken met een bios-update. Alleen die update was ingedeeld als BIN-bestand en die kon Nero niet branden...

Groetjes
 
Wat voor type moederbord?

Kan ook zijn dat je de bios moet updaten maar pas daar wel mee op als je er geen ervaring mee hebt.

Wat is het type moederbord van msi
 
Wanner je een moederbord verwijsseld en de bestaande harddisk met Windows houdt, dan krijg je problemen. Immers, Windows is geinstalleerd met een ander moederbord/andere chipset.
De enige echte oplossing is een compleet nieuwe installatie!
 
Sorry, maar dat is het topic wat ik zelf gestart heb... En daar is het dus niet mee opgelost... Gr. Ronald
 
Sorry, dat was een reactie voor SJJ, die mij doorverwees naar een topic wat ik zelf heb gestart.

Maar ik heb al een clean Install gedaan... Maar alsnog, loopt ie elke keer vast...

groetjes Ronald
 
Wat loopt er vast bevriest het beeld of start die opnieuw op?
 
Wel de goede videokaart drivers geinstalleerd?
Geen stof in de koelers van videokaart en processor?
 
Ja, ook gedaan. Zit een Geforce 6200 in, dus heb de Geforce 6-series driver geinstalleerd. Systeem in de kast is helemaal schoon... Ik snap het niet meer...
 
Als je de kast eens openschroefd voor extra koeliing doet zich het probleem dan ook voor?
Probeer dat anders eens.
Harddisk al een keer getest met test software van de fabrikant kun je gratis bij ze op de site downloaden.
 
Kast openschroeven voor extra koeling lijkt me geen goed idee, aangezien dan de luchtstroom in de kast helemaal verpest is... (Geleerd bij m'n opleiding)
Maar het is ook echt geen koeling-probleem.

Maar heb nu een andere HDD erin gezet, en hij werkt weer perfect!
Dus in ieder geval bedankt voor die tip.
 
Kast openschroeven voor extra koeling lijkt me geen goed idee, aangezien dan de luchtstroom in de kast helemaal verpest is... (Geleerd bij m'n opleiding)
Maar het is ook echt geen koeling-probleem.

Maar heb nu een andere HDD erin gezet, en hij werkt weer perfect!
Dus in ieder geval bedankt voor die tip.

Verkeerde opleiding gevolgd want als het een warmte probleem is kun je het wel degelijk zo testen.
Jammer je leraar heeft dus tijdens zijn eigen opleiding niet opgelet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan