Moederbord past niet goed?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Egel007

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2007
Hallo,

Gelieve hier met spoed te reageren graag, want ik vind dit vrij irritant en ik moet dit systeem eigenlijk vavavond goed hebben. Ik heb vandaag mijn systeem binnen gekregen wat ik hier laatst had gepost om te controleren of alles paste.

Maar ik had de kast opengehaald, de afstandsbuisjes erin gedraait (die gingen standaard schots en scheef erin, dat klopte al niet). Nu probeerde ik het moederbord erin te doen, maar de bovenste aansluitingen (muis/toetsenbord, usb, usb) krijg ik er niet in, omdat het moederbord daar te hoog lijkt te liggen?
Die afstandsbuisjes liggen daar even hoog, dus iemand hiervoor een oplossing?

Ik heb dus de Thermaltake M5, waar ej dus alles zo in kunt klikken enzo. De slot waar je videokaart in moet doen... Ik heb 2 slots nodig. Dus haal ik twee van die rode klikkers los, zodat ik er wat in kan doen, maar in het midden van de twee slots zit bovenaan een zwart 'tussenschotje'. Daardoor krijg ik nu dus mijn videokaart niet in het slot. Weet niet of dat óok te maken heeft met het moederbord.

Kan iemand even reageren.
met voorbaat dank

Sommige van de afstandbuisjes hebben een opstaande rand.
Dit dient als centreerrand.
Heb je ze goed gecontroleerd???

Is het bord niet te hoog,of te laag gemonteerd?
Ab? of andere groep?
Komt het wel goed met de backplate?

Sommige van de afstandbuisjes hebben een opstaande rand.
Dit dient als centreerrand.
Heb je ze goed gecontroleerd???

Centreerrand?
Ze hebben allemaal een opstaande rand overigens.
Er zitten al wel verhogingen in de kast. Kan ik daar ook gewoon gelijk het moederbord op monteren, of maakt hij dan kortsluiting?

A B? of andere groep?

A B? of andere groep?

Ik denk dus te hoog, al passen de andere aansluitingen wel.
Alleen de videokaart krijg ik er ook niet goed in, maar daar klopt iets niet aan, lijkt wel.

Dus je zou stellen,foute kast?

Welke kast en bord heb je?

Laatst bewerkt:
Thermaltake M5

M4A89GTD PRO

Maar kan ik het mobo dus ook gewoon monteren op de verhogingen zonder die buisjes?

Zo op het bord ,is bord moord.
Nee, op de staandertjes, omdat die bollingen te grof zijn.
Zitten er niet 2 maten in? hoge en lage?

staandertje is 5-6 mm. en de bolling 1/ 1,2 cm.

Laatst bewerkt:
Nope, nee.

En nee, het is zegmaar een bolling, met een HEEL klein verhogingkje wat net zo breed is als de afstandsbuisjes.

Laatst bewerkt:
Dan zul je het zo moeten rooien.
Zo worden de borden allemaal gezet,anders krijg je sluiting,en kun je het bord weggooien.
Is zonde, beter rustig verder opbouwen.

Verder opbouwen gaat moeilijk, want daarna past de videokaart er niet in, en ik heb zo'n vaag vermoede dat dat ook met de hoogte van het moederbord te maken heeft.

Nope, nee.

En nee, het is zegmaar een bolling, met een HEEL klein verhogingkje wat net zo breed is als de afstandsbuisjes.

Dat kan de zaak veranderen.
Maar Ceck,ceck en nog eens,voordat je er spanning opzet.
Ik zou dan zeggen,probeer het.

Kijk dan wel of het met de V.Kaart klopt.

Het is -inderdaad, zoals jij zei- een bolling van ongeveer een centimeter breed, en daar bovenop zit een kleine verhoging van ongeveer 1 mm hoog die net zo breed is als het afstandsbuisje. Dus kan ik het proberen, of is het ook bordmoord?

Dat zal ik doen.
Overigens, de backplate? Dat zijn de gaatjes zonder bolling? Of?

Laatst bewerkt:
Dat kan ik vanaf hier niet beoordelen.
Ik prsoonlijk zeg,niet doen.
Gebruik de staandertjes.
Het is een nieuwe kast?Zit er geen beschrijving bij?
Slaap er een nachtje over.
Morgen zie je weer helder.
En ik ook.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan