Moederbord PCI Snelheid.

Status
Niet open voor verdere reacties.

bisopn

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2008
ik heb hier al eerder bericht geplaatst over de snelheid van de pci poort. nu heb ik hier een duidelijk antwoord op gekregen, de pci poort verdeeld op mijn moederbord de snelheid, ik gebruik een pfsense met een LAN/WAN netwerkkaart, De LAN en WAN op een snelheid van 500 Mbit .

het was zo dat de PCI 800Mb aan zou kunnen om de pci poort aan te sturen zoiets, dit was voor de 2x PCI.

Dat andwoord was dit:
Net nog wat even gelezen op internet. Met PCI is 380 Mb een redelijk nette score. Probleem lijkt vaak de interrupt density te zijn. De bus kan ongeveer 800Mb verstouwen en dat moet je op sommige borden delen door 2 NIC's, dus je maximale verwachtte doorvoer zou rond 400 Mb zijn. Als je DMA hebt en aparte PCI kanalen kun je tot zo'n 850-900 komen.

Ik kan helaas niet in de handleiding vinden hoe de PCI kanalen zijn aangelegd op jouw moederbord. Maar omdat het een low-budget bord is/was is er een kans dat beide PCI's 1 kanaal delen. In dat geval is 400-450 het hoogst haalbare op jouw moederbord.

-

ik ben op zoek naar een moederbord dat de pci poort onafhankelijk van elkaar een betere snelheid kan geven voor de netwerkkaart LAN / WAN. Waar moet ik naar kijken, hoe wordt dit omschreven.

ik heb nu een p5bMX mobo, met een quadcore - CPU.
voor 500 Mbit snel zat.

Ik heb de WAN al onboard aangesloten, en de LAN 1 pci poort. maar ik heb er nog een lijntje op van 30 Mbit. dit valt al snel onder de 510 Mbit (in een multiwan)

nee pci. die zou wel 1 Gbit moeten kunnen halen op pci daar heb ik het al eerder hier over gehad.

maar de pci snelheid poort worden verdeelt onder 2.

gebruik ik hier de LAN / & WAN voor en bus kan maximaal 800Mbit halen dan heb ik nog 400 Mbit over.

ik zoek naar een bord die het wel onafhangelijk pci poort snelheid heeft.

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/824193-PCI-Slot

Ik denk dat je beter naar een PCI-e oplossing kan gaan kijken. Ook heb je nog niet aangegeven welke netwerkkaart je gebruikt en hoe je de snelheid meet. Het kan namelijk ook nog eens zijn dat hier een harde schijf limiterend is.

Hardeschijf heeft niets (niet veel) te maken met de snelheid tussen de pci poorten.

- WAN Netwerkkaart PCI - 30 Mb
- LAN Netwerkkaart PCI
- WAN OnBOARD Netwerkkaart - 500 Mb

De netwerk kaart PCI zitten op het moederbord, wat ik van hier al eerder gelezen heb, de PCI poort wordt de snelheid van de 2 verdeelt
Verbinding gaat WAN en LAN door, dus door 2 PCI poorten. Wanneer de PCI bus maximaal 800 Mb aan kan voor beide is dat dus verdeelt onder 2.

Ik zoek een ander Moederbord die PCI onafhankelijk is van elkaar. om een moederbord te nemen met PCIe zou ik de netwerkkaarten PCI moeten vervangen voor nieuwe kaarten PCIe.

Laatst bewerkt:
De PCI bus is een algemene naam voor een bus waar meer dingen aanhangen dan alleen de PCI sloten, en het is parallel en je verward de doorvoersnelheid met de bandbreedte, de laatste zal minder worden per signaal indien er meerdere moeten worden verwerkt.
Dus een bord waar elk PCI slot een eigen controller heeft heb ik nooit gezien
http://en.wikipedia.org/wiki/Parallel_communication

Die lan zal nooit de snelheid van de PCI bus halen en de wifi al helemaal niet.

Van mij mag je er blind op starten maar wat je er aan hebt........

En elk bord wat je koopt heeft vaak al een 1Gb/s lan op de PCI-e bus en sommige ook nog een wifi adapter.

- p5B-MX
- Netwerkkaart 1000 Mbit PCI (voor verbinding LAN 500 Mbit)
- Netwerkkaart 1000 Mbit PCI (voor verbinding WAN 30 Mbit)
- Netwerkkaart 1000 Mbit Onboard (voor verbinding WAN 500 Mbit)

Zeg het maar, waarom heb ik dan in een multiwan geen 530 Mbit.
Zelfs alleen de 500 Mbit ik kom dan maar tot ongeveer 470 Mbit - in een multiwan kom ik net aan tot 500 Mbit.

Dus als ik het goed begrijp zou het moederbord de snelheid voor PCI 'de 1 Gbit netwerkkaartjes wel aan moeten kunnen ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan