moederbord PCI

Status
Niet open voor verdere reacties.

Spaxor

Gebruiker
Lid geworden
5 jul 2008
Dag vriendjes en vriendinnetjes,

Zou iemand mij kunnen helpen met het volgende probleem.

Ik heb van de week een nieuwe videokaart gekocht, te weten de Radeon HD5870.
Deze wilde ik in mijn moederbord plaatsen welke de ASUS P5K-E is.
Nu las ik gister op het net dat da niet kon omdat de videokaart PCI 2.1 nodig heeft
en op mijn mobo PCI slots zitten van PCI 1.1. :(

Weet iemand hoe dat ik dit uit kan zoeken? Ik heb op internet gezocht maar ik heb er niet zo veel verstand van. Kon wel vinden dat er PCI x16 ofzo in zit maar stond niet bij welke versie.

Zou iemand mij hier mee kunnen helpen / wat meer over kunnen leren?

:thumb:Alvast groten dank.:thumb:

Maar das toch veel langzamer dan 2.1? Op wiki ofzo had ik da gelezen. Wat is anders het nut om een 2.1 versie uit te brengen als dit toch geen verschil maakt?

Gellof me, het werkt gewoon en in de praktijk merk je er niks van

Het werkt wel ja, maar de data transferrates liggen veel lager. Ik denk niet dat je het gaat merken, maar je kan dus niet de volledige prestaties van je video kaart benutten.

Het werkt wel ja, maar de data transferrates liggen veel lager. Ik denk niet dat je het gaat merken, maar je kan dus niet de volledige prestaties van je video kaart benutten.

Lager ja, maar veel lager???????????????????? Onderbouw dat eens....

PCI 1.1 heeft een bandbreedte van 133 mb/s
PCI 2.1 heeft een bandbreedte van 264 Mb/s

Dat noem ik veel meer.....

Hoi !

Ja, maar dat zijn theoretische waarden, die je in de praktijk toch bijna nooit haalt....

Te vergelijken met de nieuwe auto die 1 op 20 loopt....

Alleen haalt nooit iemnd die waarde !

Greetz,

Harry.

Ze worden inderdaad niet gehaald, maar toch is pci 2.1 veel sneller dan pci 1.1 (ook de klokfrequentie is hoger)

Heb hem er gister avond in geplaatst en geinstalleerd. Werkte gewoon dacht ik, maar toen ik een spel opstartte had ik nie eens helft fps van mun oude kaart. Drivers zouden goed moeten zijn en oude driver verwijderd met driversweeper.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan