Moederbord Piept Pc Start Niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

MeDelay

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2007
Ok this is the deal,

Ik heb een nieuwe moederbord gekocht bij informatique
Namelijk de:
MSI PM8M-V, S478, P4M800, 2xDDR, VGA, AGP, mATX

Ik hem erin gezed harde schijf aangesloten kon die niet lezen dus windows opnieuw instaleren, loopt ie vast op de laatse 9 minuten.
Dus pc afgesloten en opnieuw geprobeerd maar ik kon steeds na het eerste scherm me toetsenbord niet meer gebruiken.

Toen een keer de baterij uit mobo gehaald 2 minuutjes gewacht terug gedaan, en sindsdien starte alleen de fans nog en piept ie 6/7 seconden lang dan een korte pauze en dan weer die piep de hele tijd.

Het rare is als ik mijn Geheugen in de 2e slot zet opstart piept ie en als ik m dan in de 1e zet start ie 1keer op zonder de piep maar doet die verder niks.

Ik heb al gegooled en hier rond gekeken maar niet echt kunnen vinden, ik hoop dat jullie goede tips hebbe.

Ik heb alles al los gekopeld zonder het geheugen piept die ook, de baterij al paar keer aantal minuten eruit gelaten, bios geresed met de jumper maar niets helpt.

Vriendlijke Groete Jenss

Hoi !

Waarschijnlijk (lange, doorlopende toon) wordt geheugen en/of grafische kaart niet gevonden.

Kijk nog es na of alles goed geplaatst is .Weet je zeker dat je geheugen correct is, en heb je uitgekeken voor statische lading ?

Is de koeler correct op de processor geplaatst met de juiste hoeveelheid Thermal compound ?

Greetz,

Harry.

hij biept 6 a 7 seconden lang dan een korte pauze en dan weer verder.

ik heb alles eruit gehaald om zeker te zijn dat het daar niet aanligt dus dat is het ook niet.

ik heb niet heel erg op statische lading gelet, dus mischien dat ik statische lading had toen ik de baterij eruit heb gevised en toen me mobo heb gesloopt?

En ik heb geen extra koelpasta toegevoegd.

ik heb de koeler nog een keer eraf gehaald en hij zit erop zoals die ook op me vorige moederbord zat, dus goed.

Greetz J

EDIT:

Toenet probeerde ik het nog eens en opeens starte die op, maar omdat ik mijn harde schijf niet aangesloten had moest ik hem uitzetten om de harde schijf aantesluiten, en toen deed die het weer niet, piept die weer 6/7 seconden lang

Laatst bewerkt:
ja die site had een vriend van me ook al gegeven en hebbe we samen doorheen gekeken, maar er staat niets over Lange Piepjes van 6/7 seconden die oneindig door blijven gaan:rolleyes:

Update:

Zaterdag naar de informatique geweest, eerst een uur in de rij gewacht:thumb: en daarna nog een half uur, om er achter te komen dat volgens hun mijn voeding en geheugen kapot is. naar huis gegaan, vandaag nieuwe voeding en geheugen.

en ja hoor je raad het al, die schroot hoop van staal die ze een pc noemen doet het nog steeds niet dus.

als ik hem start geen piepje niks, als ik me geheugen eruit laat en paar keer op reset knop druk dan gat ie opeens wel piepen maar nog steeds hetzelfde 6/7 seconden lang.
iemand enig idee ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan