Moederbord plots zonder drivers? Express Gate?

Status
Niet open voor verdere reacties.

The CrY

Gebruiker
Lid geworden
22 jun 2010
Hallo,

Dinsdagavond sloot ik plots een spel af genaamd Dark Messiah, en toen bleef de taakbalk hangen. Ik kon daar toen geen gebruik meer van maken. Na een reset bleek een gedeelte van de pc in slowmotion te gaan. Letterlijk in slowmotion. Het startmenu komt twee keer zo langzaam op, maar reageert wel meteen. Alle spelletjes bewegen in slowmotion. Internet, tekstverwerken en muziek luisteren gaan nog altijd prima.

Ook krijg ik sinds kort aan het opstarten heel kort een schermpje waarvan ik de tekst "Express gate is not installed on your system" net kon opvangen voordat het overging in een groot plaatje van Asus Motherbords.
Ik heb een Asus PQ5 moederbord.

Wat is er mis met mijn pc? Ik had het gevoel dat mijn moederbord plots zonder drivers zat, ook omdat deze bij Apparaatbeheer werd aangetoond met "er is geen stuurprogramma geïnstalleerd voor dit apparaat".
Moet ik gewoon nieuwe drivers installeren, en zo ja, hoe komt het in 's hemels naam dat mijn moederbord zijn drivers heeft ontslagen?

B.v.d,
Remco aka The CrY

Asus heeft aangekondigt dat het al zijn nieuwe moederborden gaat voorzien van het op Linux gebaseerde Splashtop. Dit is een kleine linux-versie die zit ingebakken in de moederborden, waaraan Asus de naam Express Gate heeft meegegeven. Hiermee is uw PC binnen 10 seconden opgestart waarna u meteen kunt internetten en mailen.

Naast de snelle opstarttijd geeft het besturingssysteem de gebruiker de mogelijkheid om Firefox, Skype of een e-mailclient te gebruiken. Express Gate zit verwerkt in het flashgeheugen van het moederbord en is dus niet zelf te installeren op uw eigen PC. Ook zorgt Express Gate voor energiebesparing en zou het minder kwetsbaar zijn voor malware.

Met de Express Gate zijn de harde schijven niet te bereiken en er kan ook geen bijkomende software worden geïnstalleerd. Maar dat is ook niet de bedoeling, want daarvoor kunt u doorbooten naar het hoofdbesturingssysteem. Voorlopig zullen er een miljoen moederborden mee uitgerust worden, maar op termijn zal elk Asus moederbord van deze software worden voorzien.
Bron: Techreview
Je kunt de optie van Express Gate inschakelen in je BIOS die staat nu waarschijnlijk op uit maar dan had je dat eerder moeten merken want dan had je de keus gekregen bij booten via Express-mode op te starten. Je Bios-settings zijn blijkbaar op "Default"gezet? Afhankelijk van je OS kun je hier bij Asus eens ff kijken.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je antwoord, maar vroeger had ik ook nooit de keus om via Express Gate mijn pc op te starten en was ie veel sneller met games enzo.

Het gaat er mij meer om hoe ik mijn pc weer op oude snelheid kan laten werken en hoe het komt dat die dat plots niet meer doet.

Ik denk zelf, omdat ExpressGate nu ook weer meldingen geeft, dat het BIOS gewoon is gereset. Kijk in je BIOS even of de CPU snelheid e.d. goed staan.

Systeemherstel had ik al geprobeerd en helpt niet.

De CPU snelheid e.d. staan in principe goed in de BIOS. Ik snap er niks van. Ik ga binnenkort Windows opnieuw installeren, in de hoop dat het dan weer OK is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan