Moederbord probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

RogerDeeder

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2004
Hoi ik heb net me eerste pc gebouwdt maar heb wat hulp nodig, ik heb een moederbord van asus p4c800 de luxe en pentium 4.2e 3.2 ghz, nvidea fx5700 256mb, maar heb 3 problemen als eerste t toetsen bord krijg ik niet goed ingesteldt de apestaart krijg ik niet ingetoetst alles is verkeert behalve t alfabet, dan probleem 2 als ik opstart zegt de bios dit
No drive atached to fasttrack controller bios not installed??.
Dan t laatste probleem ik had de front case speaker aangesloten op t moederbord maar had geen geluid toen ik heb de kabeltjs maar weer verwijdeert en de jumpers trug geplaatst en nu heb ik wel geluid, maar had t graag goed aangesloten ening idee hoe wel?.
ja en t laatste ik vind dat ie veel lawaaiu maakt de ventilaters is dat normaal?, ik heb wel de powerfan niet aangesloten maar wat is dat precies ? de powerfan is toch niet die van de voeding? die draait maar er is nog een plek vrij op t moederbord waar staat powerfan en ook in de software waasr de temeratuur geregelt wordt staat bij de power fan not monitoring?, moet ik nog een ventilater bijhalen dan?.
ik hoop op een reacktie vooral over de fasttrack controller fout melding bij t opstarten
bedankt alvast.
groeten Roger

van die fast track maakt niet uit dat komt omdat er niks is aangesloten op die controler had ik ook met mijn moederbord je kan eventueel die controler uitschakekelen in je bios moet je promise controler diabled zetten
het toetsenbord dat komt omdat je land instellingen niet goed zijn
ga naar configuratie scherm
kies datum tijd etc
kies optie landinstellingen
dan tablad Talen
kies details
nu moet daar bij standaardinvoertaal het volgende staan nederlands(nederland)-Verenigde Staten (internationaal)
zoniet ff zo aanpassen
hoeveel fans heb je nu in je case?

hoi bedankt voor je reaktie ik ben er erg blij mee.
, maar wat moet er eigenlijk op aangesloten zitten dan?, en ik heb een fan in de voeding een op de cpu 1 op de grasche kaart en een chasis fan.

Die Powerfan aansluiting kun je verwaarlozen.
Je hebt voedingen, waarbij je de de fan van de voeding op het moederbord kan aansluiten, zodat ie gemonitoord kan worden.
Ik heb zelf zo'n voeding, maar je hoeft deze fan niet aan te sluiten.

Fasttrack is een Raid-controler.
Hiermee kan je van meerdere schijven 1 schijf maken.

ha dus zo zit t in elkaar, okey jullie allen hartlelijk bedankt deze site is nu onder mijn favorieten te vinden en t mag als opgelost beschouwd worden, bedankt he.
groetjes R.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan