Moederbord probleem!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

fanSte

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2006
Ik heb een nieuw moederbord aangeschaft.

Het gaat om de ASUS P5VD2-VM met ddr2 geheugensloten en 1 pci-express slot. en een onboard beeld aansluiting.

Nou heb ik de moederbord in mijn kast gemonteerd, met de core 2 duo processor en koelblok, 1 gig ddr2 geheugen erin, alle kabels naar mijn voeding (400w werkt perfect) en de kabels naar de voorkant van mijn pc goed aangesloten.

Als ik dan mijn pc aanzet, gaat de processor draaien, het moederbordlampje brandt, maar ik krijg geen beeld. De beeld kabel heb ik op het onboard aangesloten en er zit 1 geheugen kaart in. Als ik de geheugenkaart eruit haal, krijg ik ook geen piepje te horen na het opstarten, dat er geen geheugen in zit. ik hoor helemaal niks en ik heb geen beeld. Na ongeveer 1 minuut valt de pc ook gewoon uit.

Is mijn moederbord kapot??? Ik heb m gewoon vandaag gekocht en alles perfect via het boekje aangesloten en zelfs door iemand die er wat verstand van heeft na laten kijken, maar die denkt ook dat het het moederbord is. Raar, want ik heb m vandaag gekocht.

Heeft iemand dit probleem ook gehad? ik kan idd terug naar de winkel, maar misschien zie ik gewoon iets over het hoofd.

Alvast bedankt,

fanSte.

Geen Piepje

Loop alle kabels nog eens na..
En zeker de Dim's rechts-onder op jou moederbord.
De kabeltjes naar jou front.. Ook rechts-onder.
Zoals : CPU,Standby,Speaker enz.

Zit er een bios batterij in. Of zit die nog in de doos.(kan ook nog).

Midden-boven kun je een dim plaatsen voor 4.5/1.5 volt, staat deze op 1.5 volt?
(deze hoort standaard op 1.5 volt te staan)

Lukthet niet.. of krijg je meer dan 2 piepjes stop er dan mee en laat het door een
ervaren persoon doen. Het is zonde als het na 1 dag de prullenbak in kan.
(Daar zit geen garantie op)!!

Dawn Jan

probleem is opgelost,

het moederbord wat pentium core 2 duo aan kan, was niet compatible met de core 2 duo processor die ik had, vanwege een te lage kloksnelheid in de FSB (frontsidebus) op het moederbord. Het moest minimaal 1333mhz zijn ipv 1000 nogwat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan