moederbord probleempje

Status
Niet open voor verdere reacties.

geordieke

Gebruiker
Lid geworden
28 jul 2009
ik heb overlaatst een nieuw ventilatortje gekocht ik wou hem aan sluiten op het moeder bord maar sloot het verkeerd aan er ontplofte iets in mijn moederbord en sindsdien moet ik mijn pc 2 keer opnieuwopstarten door wat zal dat komen als ik mijn pc de eerste keer opstart begind de clock(van mijn tijd) van 00:00 en nog wat andere dinge die hij niet bij houd en als ik dan iets wil doen zit hij 3 sec vast waardoor ik niets kan doen en daarna gaat hij verder als ik nog iets aanklick blokeerd hij weer 3 sec waardoor ik niets meer kan doen waardoor zou dit komen
alvast bedankt :D

Dat gaat nooit lukken! Dat ding ga je nooit meer kunnen maken. Helaas. Verder veel succes

als ik 2keer opnieuw opstart dan werkt alles terug aleen de tijd is er niet dus ik moet wachten tot ik een ander moederbord kan gaan hale

ik denk dat je statisch geladen was. Daar kan je moederbord inderdaad niet goed tegen. De stekker zat toch niet in het stopcontact he?

WAT?! Ga jij aan je moederbord zitten terwijl....... Hij onder stroom staat?! Je hebt geluk dat je geen schok hebt gekregen!

Ja zeker! Hoeveel volt weet ik niet, maar dodelijk of coma is het zeker!
Kuch.....Er staat maximaal 12Volt op het moederbord. Een voeding geeft 12, 5 en 3,3 volt. Een condensator op het moederbord zou een hogere voltage kunnen geven, maar dit zal eerder in de voeding zelf aanwezig zijn, dan op het moederbord.

Heb ik gerust gedaan, maar weet ook wel wat ik doe en wat wel en niet kan als het systeem aanstaat. Je moet geen kaarten eruit gaan halen of plaatsen om maar iets te noemen.

Uiteraard is het beste advies om je systeem volledig uit te zetten en de stroom af te koppelen, voordat je in de kast aan de gang gaat.

Ik viel meer over jou volgende opmerking;
maar dodelijk of coma is het zeker!
Klopt namelijk niet.;)

Ok. Die ene was echt te overdreven. Maar ik bedoelde, je gaat niet zomaar naar je moederbord kijken, dus daarmee bedoel ik, vedoekaarten wisselen/plaatsen/verwijderen is geen goed idee als ie op stroom staat.

Nee, maar mensen kunnen iets letterlijk interpreteren.;)

dat was wel dom van me ik ga zien voor een nieuw moederbord en zal int vervolg mijn computer afzetten XD dank je :D

ik wil graag wel nog even reageren op Crash. Het ligt niet alleen aan het aantal volt. Ook aan het aantal ampere (stroomsterkte)

een gemiddelde voeding geeft zo'n 2 ampere af terwijl voor een mens 0,25 ampere al dodelijk is. natuurlijk wordt er geen 2 ampere doorgegeven aan het moederboard, maar daarom altijd veiligheid eerst!!!

ok ik zal het onthouden wat jullie gezecht heben ik zal een nieuw moederbord bestellen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan