moederbord, processor, geheugen, en grafische kaart upgraden...

Status
Niet open voor verdere reacties.

arenda

Gebruiker
Lid geworden
12 okt 2005
Hallo allemaal,

De afgelopen dagen flink bezig geweest met zoeken naar een nieuw goed moederbord, die aan mijn eisen voldoet. Ik wil namelijk mijn computer upgraden. Ik heb op het moment erin zitten:

Asus P4P800-VM moederbord
Intel Dual Core 2.6 processor
2GB DDR geheugen
voeding van 450 watt (Asus)
dvd brander en speler op IDE aansluiting
firtewirekaart
Sapphire ATI 9200 Radeon videokaart
harde schijf 360gb S-ATA aansluiting

Graag zou graag een goede videokaart willen hebben om pinnacle studio en photoshop te kunnen draaien. Vrij grote programma's dus..
Het liefst een moederbord van Asus. Verder maakt het me weinig uit of het nu Intel of AMD wordt
Kan iemand mij wat adviseren? De prijsklasse voor een moederbord tot 100 euro, het liefst in de buurt van de 50. Verder totaal tot 400 euro heb ik om eraan uit te geven.

Alvast bedankt!

greetz
Arenda

Dacht dat dat wel een goed merk was....:o

Maar wat je aanraad ziet er goed uit. Handige site. Thanx

http://tweakers.net/reviews/917/5/tweakers-punt-net-best-buy-guide-editie-juli-2008-pagina-5.html

Lees dit maar eens door. Als je vooral grafische bewerkingen gaat doen, heb je geen ubervideokaart nodig. Voor een cpu kun je kijken naar de intel E4xxx serie. Niet te duur, goede prestaties.
2 GB geheugen moet voldoende zijn, wil je 4, moet je een 64 bits os hebben.
Voor het budget wat je voor ogen hebt kun je eens kijken op sites waar comp[lete budgetsystemen worden aangeboden. Meestal kosten deze rond de 400 - 500 €, en voldoen deze systemen prima aan je eisen. Je moet er natuurlijk wel vanuitgaan dat als je, zoals je het zelf noemt, zware applicaties op een budgetsysteem gaat draaien, dit nooit optimaal zal zijn.

Ik ben bij een computerzaak bij mij om de hoek geweest, zij hebben me dit systeem aangeraden

Foxconn A690 VM2MA
2X 1 GB DANE ELEC DDR 800
AMD 5000 X2 / AM2, 2.6GHz, HT 1000MHz, 512KB, Boxed
ASUS 3650 512 DDR2 SILENT MAGIC

Kreeg er gelijk een goede garantie bij en ze hebben het voor me in elkaar gezet. Wat ik iig al merk is dat pinnacle studio 12 veel sneller opstart, moet nog wel wat andere testen doen, maar denk dat het wel goed gaat komen met dit systeem.

Thanx voor alle advies en als ik een volgende computer wil, kom ik hier zeker weer even advies vragen en bijleren.

Arenda

Ik ben bij een computerzaak bij mij om de hoek geweest, zij hebben me dit systeem aangeraden

Foxconn A690 VM2MA
2X 1 GB DANE ELEC DDR 800
AMD 5000 X2 / AM2, 2.6GHz, HT 1000MHz, 512KB, Boxed
ASUS 3650 512 DDR2 SILENT MAGIC

Kreeg er gelijk een goede garantie bij en ze hebben het voor me in elkaar gezet. Wat ik iig al merk is dat pinnacle studio 12 veel sneller opstart, moet nog wel wat andere testen doen, maar denk dat het wel goed gaat komen met dit systeem.

Thanx voor alle advies en als ik een volgende computer wil, kom ik hier zeker weer even advies vragen en bijleren.

Arenda

Waarom? je maakt er geen gebruik van ;)

Omdat ik toen ik vertelde wat me aangeraden werd hier op het forum zij ermee aankwamen dat wat zij konden bieden, beter is qua performance. En ik hier geleerd heb, dat er naast Asus nog genoeg andere merken zijn die goed zijn. En de videokaart is me hiervandaan wel aangeraden, dus ben ik uiteindelijk overgegaan op wat de computerzaak me aanraadde. Maar je hebt gelijk,, het lijkt erop dat ik geen gebruik hebt gemaakt van het advies, maar heb wel degelijk hiervan geleerd :)

Arenda

Omdat ik toen ik vertelde wat me aangeraden werd hier op het forum zij ermee aankwamen dat wat zij konden bieden, beter is qua performance. En ik hier geleerd heb, dat er naast Asus nog genoeg andere merken zijn die goed zijn. En de videokaart is me hiervandaan wel aangeraden, dus ben ik uiteindelijk overgegaan op wat de computerzaak me aanraadde. Maar je hebt gelijk,, het lijkt erop dat ik geen gebruik hebt gemaakt van het advies, maar heb wel degelijk hiervan geleerd :)

Arenda

Was maar een grapje hoor, ik snapte je wel ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan