Moederbord + processor

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dutchbull

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
10 jan 2002
Hallo,

Ik heb 2 vraagjes.

Op mijn moederbord zitten 2 ethernet poorten, 1 van 100 Mbps en 1 van Gigabit.

Maakt het iets uit welk van de 2 ik gebruik voor internet of maakt het geen verschil? Heb internet van UPC (Classic) met 4 Mbps download en 1 Mbps upload snelheid.

2e vraag:

Ben van plan om een nieuwe processor (AMD 64 3500+) en een moederbord (ASUS A8V Deluxe) te gaan kopen.

Nu is mijn vraag heeft het nu al zin of kan ik beter een paar maanden daarmee wachten, omdat er nog heel weinig op 64 bit draait?

Ik hoor graag jullie adviezen!!

Alvast bedankt!!

Groet

Geplaatst door Dutchbull
Hallo,

Ik heb 2 vraagjes.

Op mijn moederbord zitten 2 ethernet poorten, 1 van 100 Mbps en 1 van Gigabit.

Maakt het iets uit welk van de 2 ik gebruik voor internet of maakt het geen verschil? Heb internet van UPC (Classic) met 4 Mbps download en 1 Mbps upload snelheid.

Alvast bedankt!!

Groet

Tja; voor je netwerk is het handig. Maar je geeft het zelf al aan. Je UPC is 4Mbps. Dus aan 10 zou je voldoende hebben. Die van 100 en 1000 (GB) zul je dus bij lange na niet halen.
Maar ik zou gewoon de GB pakken. Wanneer de andere PC ook zo'n aansluiting heeft en het kabeltje kan het aan haal je wel hoge snelheden.

Geplaatst door Dutchbull
Ben van plan om een nieuwe processor (AMD 64 3500+) en een moederbord (ASUS A8V Deluxe) te gaan kopen.

Nu is mijn vraag heeft het nu al zin of kan ik beter een paar maanden daarmee wachten, omdat er nog heel weinig op 64 bit draait?

Alvast bedankt!!

Groet

Reden waarvoor je zou kunnen wachten is omdat er nog snellere (mja, ook duurdere dan weer) processoren uitkomen.
Als je hem nu koopt zal het niet zo zijn dat programma's "niet werken" ofzo (afgezien van sommige antivirsoftware trouwens). Je kan de 64 BIT presaties pas benutten bij een Win XP 64 BIT en 64 BIT ondersteunende software.

De processor die ik laatste gekocht heb is 32 BIT omdat ik hier toch wel een aantal jaartjes mee vooruitkan en ik eerst rustig wil wachten tot 64 de "standaard" is.

Maar het blijft persoonlijke keus.

MoBo en procesoor kosten samen ongeveer € 400,- en als de 64 bit toch bijna niet gebruikt wordt, zelfs niet door win xp, kan ik beter wachten, niet?

Over een jaartje is het misschien goedkoper en je gaat de 64 bit ook gebruiken, omdat de software er dan voor is aangepast.....of zie ik het nu verkeerd? Kan maar beter wachten tot de 64 bit echt in gebruik genomen gaat worden begrijp ik uit uw verhaal??

Ik heb nu een Athlon 2500+ en ik vraag mij af als ik nu een 3500+ en een nieuw mobo erin zet of ik dan veel verschil ga merken?

Om de 64 bit technologie hoef je het nog niet te doen, daar is nog te weinig ondersteuning voor op het moment.
Win XP 64bit is pas uit en de 64bit programma's en games moeten nog uit komen.
Ik zou nog even wachten tot deze versie een beetje ingeburgerd raakt.
Het is nog erg vroeg om deze optimaal te kunnen benutten.

Geplaatst door Admin_Frisian
Om de 64 bit technologie hoef je het nog niet te doen, daar is nog te weinig ondersteuning voor op het moment.
Win XP 64bit is pas uit en de 64bit programma's en games moeten nog uit komen.
Ik zou nog even wachten tot deze versie een beetje ingeburgerd raakt.
Het is nog erg vroeg om deze optimaal te kunnen benutten.

Wacht wel geduldig af wat er allemaal gaat komen. Weet nu in iedergeval dat het nog geen tot weinig zin heeft om € 400,- uit te gaan geven, als het nog niet nodig is.

Beide hartelijk dank voor de snelle reactie's!!

Geplaatst door Dutchbull

Wacht wel geduldig af wat er allemaal gaat komen. Weet nu in iedergeval dat het nog geen tot weinig zin heeft om € 400,- uit te gaan geven, als het nog niet nodig is.

Beide hartelijk dank voor de snelle reactie's!!

Vrij zonde.

En tegen die tijd is de snelheid van de huidige processor toch weer achterhaald.

Succes met je keuzes verder :thumb:.

Zet je de vraag nog even op opgelost?

Geplaatst door XP_PC

Succes met je keuzes verder :thumb:.

Zet je de vraag nog even op opgelost?

Ja bedankt, maar die is nu snel gemaakt hoor.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan