moederbord-processor

Status
Niet open voor verdere reacties.

noudi93

Gebruiker
Lid geworden
15 sep 2010
hallo iedereen,

aangezien ik nu een oud am2+ moederbord (asus m2n-e) met een athlon ll x2 op 2.2ghz draai dacht ik dat het wel eens een keer tijd zou zijn om het up te graden.

Nou vind ik het overclocken niet zo heel belangrijk en er hoeft ook niet per se een optie voor sli of crossfire te zijn. Ik ben wel een gamer en zal dan ook redelijk vaak zwaardere games gaan draaien. (hij moet dus alle nieuwe games aan kunnen)

Nu komt het lastige gedeelte, ik heb maar zo'n 250 euro voor een moederbord en een processor. En ik weet dus niet wat ik moet kiezen omdat er zo'n ruime keus is.

het moet wel een ATX formfactor zijn.

dan nog 2 vraagjes:
1. Ik heb op het moment een goede 450wat voeding, zou ik deze moeten upgraden voor het nieuwe systeem wat ik zou gaan bouwen? (met een hd5750 op het moment, misschien later nog upgraden)
2. Is het nuttig om meer dan 4gb ram erin te doen? (dan zou het meteen 6 of 8gb worden ligt aan de hoeveelheid slots op het moederbord)

alvast bedankt voor de hulp

Laatst bewerkt:
eh waarom je mobo upgraden als deze nog gewoon de nieuwe cpu's kan hebben?
450watts is genoeg voor een HD5750

en meer dan 4GB heb je alleen nodig als je super veel multitasked en dan bedoel ik 10 programmas aan
en als je aan videobewerkingen en rendering doet

omdat ik hoorde dat dit moederbord met nieuwe processors niet meer echt stabiel kon lopen en ik niet het risico wil gaan lopen dat alles kapot gaat ofzo.

en ok bedankt maar heeft iemand nog ideeen voor een redelijk goede nieuwe mobo en processor of alleen processor (maar dan voor mijn m2n-e)

eh nee dit moederbord ondersteund gewoon de nieuwe AM3 cpu's zonder probleem

AMD maakt cpu's zo dat ze altijd backwards compatible zijn en dus vaak goed gesupport worden op oudere moederborden
natuurlijk zul je wel een bios update moeten uitvoeren wil je de nieuwe cpu's gebruiken

je zou een phenom II x 4 955 er in kunnen stoppen
zorg er wel voor dat je dan je bios update naar versie 5001

en dan heb je nog ruimte voor een goede videokaart
HD6790 (sterker dan een HD5770)
klikerdeklik
maar dan is die 450watts voeding wel heel erg krap en raad ik je wel aan een 500watts voeding te kopen

je kan die Athlon II x 2 verkopen voor 40 euro + dat beetje geld wat je overhoud van die samenstelling en je hebt het geld voor een nieuwe 500watts voeding

Laatst bewerkt:
bedankt dan zal ik daar eens naar gaan kijken.

Ik wil er sowieso nog een betere voeding ook (voor toekomstige uitbreidingen) en ik kan misschien een hd 5850 van een vriend overnemen als hij een nieuwe haalt.

en weet je toevallig of de stock cooler van de ii x4 955 goed is? of dat ik er beter een andere bij kan halen. Mijn pc staat namelijk wel 30cm van mij af dus geluid speelt wel een redelijke factor. (kast is antec 902)

processor mogelijk?

mogelijke nieuwe processor: phenom ii x4 955 3.2ghz
huidige moederbord: asus m2n-e

Hoewel de site van mijn moederbord zegt dat de x4 er wel op kan hoor ik toch van veel kanten dat er problemen mee zijn en dat de x4 op sommige am2+ moederborden alsnog niet werkt (met de bios geflashed)

Heeft iemand hier ervaring mee? Dus zou ik deze processor er gewoon in kunnen doen?

de bios kun je flashen door naar deze link te gaan klikerdeklik

deze bios versie zorgt ervoor dat je de phenom ii x4 955 aankan

let er wel op dat als je bios versie hoger is je uberhaupt niet hoeft te flashen

asus moederborden zijn redenlijk stabiel en goed supported ik zou me er echt geen zorgen om maken

Laatst bewerkt:
ok bedankt

mn bios versie is 1202 en ik moet 5001 hebben dus ik moet wel ff flashen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan