Moederbord+Ram+Processor

• Onderwerp starter Onderwerp starter iFapz
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

iFapz

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 okt 2012
Hallo Helpmij Mensen,

Ik heb een vraag. Ik wil graag mijn Processor,Moederbord en RAM een upgrade geven. onderstaand wat ik op dit moment heb.

Besturingssysteem
Windows 8.1 Pro 64-bit
Processor
Intel Core i3 2120 @ 3.30GHz 48 °C
Sandy Bridge 32nm Technologie
RAM
8,00GB Dual-Kanaal DDR3 @ 665MHz (9-9-9-24)
Moederbord
MEDIONPC MS-7728 (CPU 1) 29 °C
Grafisch
DELL ST2220M (1920x1080@60Hz)
Intel HD Graphics (MSI)
2047MBNVIDIA GeForce GTX 660 Ti (MSI) 37 °C
Opslag
931GB Seagate ST1000DM003-1CH162 (SATA) 31 °C
111GB KINGSTON SV300S37A120G (SSD) 24 °C
Optische schijven
TSSTcorp CDDVDW SH-S223C
Geluid
NVIDIA Virtual Audio Device (Wave Extensible) (WDM)

Tevens heb ik een 600 WATT voeding.

En heb ik een MS-TECH CA-0300 Kast.

Nu zat ik zelf aan het volgende te denken.

Processor = Intel® Core™ i5-4460, 3,2 GHz (3,4 GHz Turbo Boost) 1150 processor
RAM = Corsair 8 GB DDR3-1600 Kit, geheugen
Moederbord = MSI B85-G43 Gaming, socket 1150 moederbord

Totaalprijs: € 356,65**

Kan dit allemaal en is deze opbouw een mooie upgrade set?. Ik gebruik mijn Computer voornamelijk om Dayz Standalone en H1Z1 te spelen en denk dat dit een goede upgrade set is. Nu is mijn vraag aan de HelpMij forumleden. Wat kan ik hier aan verbeteren of vind u dat er iets niet goed is.

Bedankt voor het lezen en als u een betere upgrade set denkt te weten kunt u dan alstublieft hieronder reageren!

Laatst bewerkt:
Dat is zeker een mooi setje ;)
Voor Dayz kom je voornamelijk processorkracht tekort, dus deze set is zeker de goede insteek. Voor h1z1 geldt ongeveer hetzelfde. Dus ik verwacht dat je prestaties in de door jou genoemde games omhoog gaan.

Je kunt trouwens wel overwegen om je oude werkgeheugen te behouden, dan hoef je geen nieuwe te kopen wat natuurlijk geld scheelt.

Voordeel van deze set is ook dat je later nog kunt upgraden naar een snellere videokaart.

'Voor Dayz kom je voornamelijk processorkracht tekort, dus deze set is zeker de goede insteek. Voor h1z1 geldt ongeveer hetzelfde. Dus ik verwacht dat je prestaties in de door jou genoemde games omhoog gaan.' (Quote van Kipje)
Daar ben ik het (gelukkig XD) mee eens

En bijna alle games van tegenwoordig draaien wel op die i5-4460 dus ik denk dat je zeker wel goed zit zo!

Ik raad alleen dit (klik) geheugen aan, heeft lekkere strakke timings =]

Bedankt voor alle reacties. ik ga nog even afwachten of iemand wat aan te merken heeft en dan ga ik kopen :).

@ Wilco. Ik ga er zeker voor zorgen dat ik dat geheugen ga gebruiken. :). Bedankt!

Ik zie echt niet waarom je nieuw geheugen zou kopen. 70 euro voor minder dan 3% winst in snelheid? laat je niet gek maken.

Je moet je ook niet teveel voorstellen van hoeveel je er op vooruit gaat. Deze upgrade is nog steeds een nette 50% upgrade in kracht, maar eenzelfde bedrag gestoken in je videokaart is bijna een factor 3 sneller. Je krijgt dus relatief weinig voor je geld.

Als je alleen de processor vervangt ben je voor de helft van het geld al klaar. Toegegeven, minder toekomstvast, maar je moet geen wonderen verwachten van de upgrade

Ik zie echt niet waarom je nieuw geheugen zou kopen. 70 euro voor minder dan 3% winst in snelheid? laat je niet gek maken.

Je moet je ook niet teveel voorstellen van hoeveel je er op vooruit gaat. Deze upgrade is nog steeds een nette 50% upgrade in kracht, maar eenzelfde bedrag gestoken in je videokaart is bijna een factor 3 sneller. Je krijgt dus relatief weinig voor je geld.

Als je alleen de processor vervangt ben je voor de helft van het geld al klaar. Toegegeven, minder toekomstvast, maar je moet geen wonderen verwachten van de upgrade

Dat snap ik uiteraard. maar het probleem is dat ik bij gamen vooral de processorkracht mis. ik snap uiteraard als ik hetzelfde bedrag voor een videokaart uit zal geven ik grafisch gezien er vooruit ga. Ik verwacht ook geen wonderen van mijn upgrade. ik verwacht alleen dat ik mijn games zoals Dayz Standalone/H1z1 kan spelen. Ik kan op dit moment h1z1 wel spelen maar Dayz standalone niet. Tevens had ik graag alleen mijn processor willen vervangen maar het feit blijft is dat ik een 1155 socket heb op mijn oude moederbord.

Laatst bewerkt:
En daar mis ik toch net dat stukje kennis van welke producten er beschikbaar zijn.
Wampier heeft gelijk.

Worden nog steeds verkocht:

http://tweakers.net/pricewatch/348163/intel-core-i5-3340-boxed.html

Maar goed, ik zou in ieder geval niet je geheugen vervangen en dat geld meenemen voor een andere upgrade

Dat snap ik maar mijn manual van mijn moederbord geeft aan dat

Processor Support
Intel® Sandy Bridge processor in the LGA1155 package

En die i5 = Intel Core i5-3340 Ivy Bridge

Ik denk niet dat Ivy bridge ondersteund wordt door mijn moederbord.

EDIT: De manual van mijn moederbord

Laatst bewerkt:
OMG.... FAAL dat ik dat over het hoofd heb gezien *blushes*

Wow gahd. Toch naar de setup van jou met dan je eigen geheugen (dat is indd wel zonde om te vernieuwen). Wat je evt wel kan doen (is niet nodig voor gamen) is er later nog een of twee latjes DDR3-1333 bij te prikken

Inderdaad, zijn huidige moederbord heeft een H61 chipset, en die ondersteund Ivy Bridge niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan