Moederbord SIS 651-C

Status
Niet open voor verdere reacties.

Reilly

Gebruiker
Lid geworden
6 sep 2008
Goeden...avond,

Ik heb zojuist mijn moederbord uit de kast gehaald, en perongelijk(ja, perongelijk) de draden erbij uit gehaald.
Nu weet ik niet meer hoe die draden precies zitten, en de pc gaat gewoon niet meer aan.
Hij is 2 keer aangegaan, zomaar plotseling, maar dan ging die niet meer uit.
Nu is die uit en ik heb geen idee hoe die draden zitten. Ik heb om het wat overzichtelijker te maken de harde schijf er ook uit gehaald, zodat ik wat beter kan bekijken waar alles hoort te zitten. Ik ben er nu al dik 6 uur mee bezig en het lukt me gewoon echt niet.
Heeft iemand een beschrijving van hoe de draden horen te zitten of misschien zelfs een plaatje?
Het gaat eigenlijk om alle draden. Dus de draden die in de harde schijf moeten en de draden die voor het stroom zorgen enzo.
Ik heb op de draden gekeken en er staan dingen als 'Power Led' op enzo.
Dat begrijp ik wel dat daardoor het licht gaat branden als die aan is, maar ik ben gewoon helemaal in de war nu.

Kan iemand mij helpen? Ik kan meer informatie geven als u erom vraagt ;)
Het probleem is dus dat de pc gewoon niet meer aangaat.

Mvg,
Reilly

Hoi

Over welk moederbord hebben we het?
De sis651 is geen moederbord maar een chipset

Oke...sorry ben niet heel handig met zulke dingen ;)
Waar precies kan ik zien wat voor moederbord heb?
Het...ding dat erin zit is een rode plaat waar draden inhoren. Als dat geen moederbord is, maar een chipset, wat is dan het moederbord?

Als ik een Engelse gentleman zou zijn, zou ik nu heel gedecideerd zeggen: "Oh my dear, you're kidding me"?

Of in gewoon Nederlands: gelet op de titel van je bericht én de inhoud van je bericht van 20.34 uur: ermee stoppen en 't ding in elkaar laten zetten door iemand die er verstand van heeft.

Laatst bewerkt:
Oke...sorry ben niet heel handig met zulke dingen ;)
Waar precies kan ik zien wat voor moederbord heb?
Het...ding dat erin zit is een rode plaat waar draden inhoren. Als dat geen moederbord is, maar een chipset, wat is dan het moederbord?

Die 'rode plaat' zou inderdaad goed je moederbord kunnen zijn, maar op een moederbord zitten chips en van één van die chips geef jij het nummer door...daar kunnen we helemaal niets mee.

Kijk eens op die 'rode plaat' of je daar gedrukte tekst/nummers kunt op ontdekken en geef die eens.

(ben het wel een beetje met Pasja eens, het verstandigste is om iemand die verstand van zaken heeft, het geheel weer in elkaar te laten zetten)

Maak een foto en plaats die. Dan kan ik misschien uitleggen waar het typenummer zit.

Mijn ervaring is bij de pci / AGP-poort.
Pci-poort zijn de 3 witte poorten linksboven op dit plaatje:

P_500.jpg

(op deze zie je het duidelijk tussen linkse en middelste pci-poort. Bij veel andere moederborden is het veel onduidelijker)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan