Moederbord start niet goed

Status
Niet open voor verdere reacties.

Guitarnet

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2008
Ik heb van een vriendin een Asus P4PE moederbord gekregen, met bijpassend RAM en Processor.
Ik heb er nu een kleine opstelling van gemaakt, zonder behuizing, maar kaal op de grond (zeil)

Moederbord ligt er, met aangesloten videokaart, cd-romdrive, Harde schijf, floppy, beeldscherm, toetsenbord, muis.
Uiteraard ook een voeding eraan gelegd en een powerswitch aangesloten.

Op de harde schijf staat misschien wat data, maar geen OS.
De cd van XP zit in de cd-romdrive
In de floppydrive zit een diskette met een eventuele bios-update.

Als ik de computer aanzet, krijg ik eerst de memorytest te zien, met onderin in beeld Press DEL to enter SETUP. Als ik dit doe, werk het niet.
Ook ALT+F2 (voor EZ Flash) werkt niet.

Na een tijdje met de memorytest te hebben gespeeld gaat hij verder.
ik krijg een kader met Pri. Master, Pri. Slave en dergelijken.
Hier staat bij alles None
Onderin beeld staat Disk Boot Failure
Dat is logisch; er staat geen OS op.

Nu is dus de vraag hoe ik de BIOS in kan komen, evt kan updaten, wat ik kan doen aan de niet herkende IDE-apparaten, en wat er misschien kapot is.
Alvast bedankt!

Nu weet je ook meteen waarom die vriendin het moederbord heeft weggegeven.
"Press DEL to enter SETUP" should do the trick.
Wel als je deze melding ziet.

ja, ze zei dat er iets kapot zou zijn, daarom hebben ze het bij haar thuis ook vervangen, maar ik probeer het toch maar werkend te krijgen, want het is wel leuk als ik het systeem werkend heb. Het is niet eens zo'n heel slecht systeem :P

ik ga het vanavond nog wat meer proberen..

via een pci kaart met 2 ide sloten erop heb ik nu de cd en hd aangesloten; dit lijkt al meer te werken. BIOS kom ik nog niet in, maar net was ik iig in de RAID utility, al weet ik niet precies wat ik erin moet doen :P
wat ik ook doe tijdens de memorytest (die zichzelf eerst een paar keer herhaald), hij herstart weer, alleen als ik m uitlaat lopen kom ik bij een drive-herkenner, die iig de hd herkent als eerste drive, daarna geeft hij aan dat er geen IDE-drive is aangesloten op de FastTrak controller (klopt, ze zitten op een pci-kaart), waarna hij alleen weergeeft "Press A key to reboot"

valt er nog iets te redden?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan