moederbord start soms niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

hithotline

Gebruiker
Lid geworden
17 jun 2003
Heb hier een nieuw systeem met foxconn 946gz7ma mobo,e2180 intel cpu,kingston geheugen 1 gb 667mhz,2 harddisks Wd Sata 2.
Als ik op de start knop druk dan gaat alles aan dus fans draaien en licht gaat aan.
Maar het systeem blijft hangen dus ook geen beeld.Reset werkt dan ook niet.haal ik de spanning(schakelaar voeding even weg en weer terug aan en ik start dan dan werkt alles goed,en dit blijft dan gewoon zo.Bij deze mensen ligt echter een snoercentrale met een schakelaar en u raad het wellicht al,als de spanning er ongeveer meer dan 10 minuten af is dan wil ie weer niet starten.Heb moederbord ook alleen laten starten met cpu maar dat geeft hetzelfde probleem.(naast de kast) alles is nieuw en dus ook ehelmaal kaal wil ie dus niet gelijk gaan ,alleen weer na een spanning verlies van 5 secs en dan starten en dan is het weer gaan.Het lijkt er op dat er misschien een bios setting niet helemaal lekker is ofzo,maar kan iks raars vinden,clear cmos ook al geprobeerd alsmede een bios flash,maar dit mocht allemaal niet baten.
Wie het weet is heel slim

Ik had dit probleem vorige maand toen ik een verkeerde muis aangesloten had of een muis verkeerd aansloot. In ieder geval een muis die usb had met een adapter op de ps2 van een KVM switch (twee computers op één desktop). Kennelijk zat er iets niet helemaal lekker. Na een aantal malen met een andere, ps2 muis was het probleem helemaal opgelost. Het kan dus worden veroorzaakt door een dergelijk apparaat.
Heb je een bepaalde verdenking of is het mogelijk om een ps2 toetsenbord en muis te gaan gebruiken? Ik schrijf dit dus omdat het bij mij hierdoor weer goed was gekomen en je schrijft dus zelf: wie dit weet is héél slim.

Ja dat heb ik ook wel eens meegemaakt met een toetsenbord,maar dat is nu niet het geval.Ook al geprobeerd.
Ik heb een ander moederbord besteld(wel dezelfde) om eens te kijken of het daar toch niet aan ligt.
Dus nog even afwachten hoe het gaat.

nieuw mobo ,en hij werkt,toch slecht nieuwe mobo's die het dan gewoon niet doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan