moederbord stuk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

themonk

Gebruiker
Lid geworden
18 sep 2006
Berichten
5
Hoi,

ik heb een probleem met de Pc van mn ouders
als ik deze aanzet gaan alle lampjes branden en gebeurt er verder niks ook de monitor blijft uit (geen signaal scherm)

ik heb het moederbord (met processor en geheugen) vervangen maar hou het zelfde probleem

ook als ik alleen het moederbord aansluit zonder floppy en ide krijg ik geen beeld op beide borden

andere voeding helpt ook niet

mobo 1 is een asus board met intel celeron 2,7 Ghz

mobo 2 is ook een asus board met een amd atlon xp 2000+

ik denk dat beide mobo's kapot zijn maar weet dit niet zeker wat denken jullie?
 
Probeer het moedebord eens gedemonteerd uit de kast aangeloten op de voeding met alleen geheugen, videokaart en toetsenbord en beeldscherm aangesloten en kijk of die dan de bios doorloopt.
Wel even een antistatisch matje onder het moederbord leggen anders krijg je kortsluiting en alle kabeltijes verwijderen van de kast zoals powerknop led reset enz.
Je moet hem dan aanzetten door even contact te maken met een schroevendraaier op de pinnetjes waar de powerswits is aangesloten.
 
Probeer het moedebord eens gedemonteerd uit de kast aangeloten op de voeding met alleen geheugen, videokaart en toetsenbord en beeldscherm aangesloten en kijk of die dan de bios doorloopt.
Wel even een antistatisch matje onder het moederbord leggen anders krijg je kortsluiting en alle kabeltijes verwijderen van de kast zoals powerknop led reset enz.
Je moet hem dan aanzetten door even contact te maken met een schroevendraaier op de pinnetjes waar de powerswits is aangesloten.

met processor neem ik aan?

dat heb ik al geprobeerd maar dan in de kast ik zal het als ik thuis ben proberen
 
Heb je nog een videokaart liggen, waarmee je het nog kunt proberen?

had ik zelf ook aan gedacht maar nee ik heb er geen
ik ga na me werk bij een friend langs om te vragen of hij er nog een hebt die ik kan lenen
dus dat probeeer ik ook vanaaf
 
Heb je nog een videokaart liggen, waarmee je het nog kunt proberen?

Als het al met de twee onboards niet werkt, zal het met een andere hoogstwaarschijnlijk ook niet lukken, zou wel zeer toevallig zijn. Gebruik je hetzelfde geheugen in de mobo's? Probeer eens ander geheugen.
 
doet het weer

nee ik had bijde mobos met ander geheugen.

maar het probleem is opgelost, ik had het moederbord uit de kast gehaald en toen werkte hij :p na een hoop proberen kwam ik er achter dat de reset knop stuk is waardoor hij constant reset.

ik heb het reset stekkertje van het mobo losgelaten en alles werkt nu weer prima.
heel erg bedankt voor jullie hulp :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan