Moederbord stuk??

Status
Niet open voor verdere reacties.

jarnodrent

Gebruiker
Lid geworden
30 apr 2010
Hallo,

Ik heb een pc staan, dit is een hp pavillion m7791.de

Deze start maar half op. En geeft dan weer de melding windows normaal starten / of herstellen ...(zwart scherm witte letters..je kent het)

(geen enkel piepje te horen)

Heb de beide geheugenbankjes 1 voor 1 erin gehad..geen verschil..
HD in andere pc gehangen en windows start op...
Nu alles eruit gehaald op de processor en moederbord na en de ventilatoren zitten er nog in, dan geeft hij een korte piep gevolgd door een lange piep....dit herhaald zich eindeloos.

heeft iemand een idee wat het kan zijn of wat ik nog meer kan proberen?

alvast bedankt!

mvg

jarno

Laatst bewerkt:
Ja, ben bang dat moederbord stuk is.

Standard originele IBM post foutcodes
Code Omschrijving

1 korte pieptoon System is OK
2 korte pieptonen POST Fout - error code op het scherm weergegeven Geen piep Power supply of systeem boord probleem Doorlopend pieptoon Voeding, board-systeem, of het toetsenbord probleem Terugkerende korte pieptonen Power supply of systeem boord probleem
1 lange, 1 korte pieptoon System boord probleem
1 lange, 2 korte pieptonen display adapter probleem (MDA, CGA)
1 lange, 3 korte pieptonen display adapter probleem (EGA)
3 lange pieptonen 3270 toetsenbord kaart

Ik denk dat het eerder aan je windows ligt dan aan je hardware. Waarom denk je dat het aan je hardware licht?

Reactie op bovenstaande antw.

Ik was zelf ook al op een website beland waar de piepjes codes op stonden en daaraan leidde ik zelf ook af dat het om het moederbord kon gaan. Vandaar dat ik het hier post.

Ik denk dat het hardware probleem is omdat windows op de hd is geinstalleerd, wanneer ik deze in andere pc plaats dan start hij wel op....nu gaat hij naar het samenkomen van de bolletjes/vlaggetjes(windows 7) weer herstarten.

Aan de andere kant had ik ergens een reactie gelezen wanneer je alles loskoppeld behalve processor en hem dan aan doet dat dan de mobo stuk is wanneer dit geen piepjes opleverd(dat doet hij dus wel: korte gevolgd door een lange).

mvg
Jarno

Ja, ben bang dat moederbord stuk is.

Standard originele IBM post foutcodes
Code Omschrijving

1 korte pieptoon System is OK
2 korte pieptonen POST Fout - error code op het scherm weergegeven Geen piep Power supply of systeem boord probleem Doorlopend pieptoon Voeding, board-systeem, of het toetsenbord probleem Terugkerende korte pieptonen Power supply of systeem boord probleem
1 lange, 1 korte pieptoon System boord probleem
1 lange, 2 korte pieptonen display adapter probleem (MDA, CGA)
1 lange, 3 korte pieptonen display adapter probleem (EGA)
3 lange pieptonen 3270 toetsenbord kaart

Alleen jammer dat het hier om een HP gaat en niet om een IBM!!!

@TS

betekenis van deze beep-code volgens HP:

1 short beep and 1 long beep Memory problem

Bron: http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?lc=nl&dlc=nl&cc=nl&docname=bph07107

reactie

ten eerste: wat een snelle reacties hier op dit forum..mijn complimenten.

het is inderdaad een HP.
Ik had ook inderdaad alles losgekoppeld en ook de geheugenbankjes eruit gehaald.

Wat ik los heb gekoppeld/eruit gehaald is:
-hardeschijf
-videokaart
-geheugenbankjes(2 stuks)
-cd speler
-brander

heb net twee pc's opengehad maar zat geen ddr2 in...
ik kan hiervoor dan toch ook een memtest doen? om geheugen uit te sluiten?

lijkt me sterk als ze beide stuk zijn...of gebeurt dat vaker?

Kan gebeuren en testen kan met memtest. Kan ook ene geheugenslot van het mobo zijn, dus ook daar even omwisselen

memtest

ik heb de memtest nu iets van 2,5 uur lopen en geen errors aanwezig. Verschillende sleuven ook geprobeerd.
dan kan ik toch aannemen dat het niet het geheugen is of nog niet?

-beeld is er wel(windows logo even in beeld) dus het is niet de videokaart.
-wanneer processor stuk is, doet volgens mij niets het meer dus die kan het dan ook niet zijn...

valt er nog meer uit te sluiten?

Verder...

Iemand nog een idee of iets anders wat ik nog kan proberen om het probleem te achter halen?

Mvg
Jarno

Deze start maar half op. En geeft dan weer de melding windows normaal starten / of herstellen ...(zwart scherm witte letters..je kent het)

En vervolgens? Opstartloop?

Een exacte oplossing weet ik echter niet nu, maar probeer eens het volgende:

• BIOS / CMOS resetten
  • Andere voeding proberen

Mvg,
Martijn

opstarten...

Bios resetten heb ik gedaan met van die pennetjes op het mobo.
Andere voeding heb ik nog niet geprobeerd...

Opstarten gaat als volgt:
Hij geeft melding met de keuze tussen normaal starten of een opstartherstel doen...(ook geprobeerd)
Wanneer je drukt op normaal starten is alles in orde...en komt het windows logo in beeld van windows 7.
(3 kleuren die naar elkaar toe komen)

Wanneer die vervolgens verder wil valt ie uit en start hij weer opnieuw op.

Wat ik trouwens ook nog geprobeerd heb is het installeren van een nieuwe windows terwijl de hd nog in de pc zat. Maar dan kreeg ik halverwege bij XP een blauw scherm en bij Windows 7 blijft hij in een zwart scherm hangen na de eerste keer opnieuw opstarten...

Daarom hd in andere pc gehad en zo windows 7 er zonder problemen op kunnen zetten...

Oke. Hetgeen wat je nog zou kunnen proberen is een andere voeding, als het dan nog niet werkt, ben ik bang dat het moederbord kapot is.

nieuw moederbord kopen?

Voeding geprobeerd maar dat is het niet...ik ga dus toch maar op zoek naar een nieuw moederbord.

Link naar pc specificaties

Dit is best lastig omdat je met meerdere dingen rekening moet houden toch?

Socket van processor
Sata hardeschijf
AGP videokaart

Of weet iemand zo een geschikt type moederbord...

Verder heb ik eigenlijk niet veel vragen meer en wil ik iedereen hierbij bedanken voor de reacties!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan