Moederbord uitkiezen ?!?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mikeytjee

Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2007
Halloo

Ik had een vraagje, ik heb net een amd phenom processor gekregen van een vriend, nu moet een nieuw moederbord kopen..
zouden jullie mij willen helpen want ik zie door de bomen het bos niet meer :S
Voor de rest is mijn pc zowat up to date, sata hardeschijf ati HD 4850, 3 gb DDr2 ram enz enz.
Ik wil het zo goedkoop mogelijk houden aangezien ikniet zoveel geld meer heb...

hopelijk kunnen jjullie helpen

mike:thumb:

Dat is nou juist het probleem ik weet dus niet welke goed is, waar je op moet lette. Enz

Je moet 't omdraaien.

Wát wil jij dat het moederbord allemaal heeft (voorbeelden):

LAN (netwerk aansluiting, even simpel gezegd om een internetkabel in te steken)
WLAN (draadloos internet)
Overklok mogelijkheden?
SLI (aansluiting voor 2 Nvidia based videokaarten)
Crossfire (aansluiting voor 2 Ati based kaarten)

Zo moet je de keuze van je moederbord bepalen.

Je moet 't omdraaien.

Wát wil jij dat het moederbord allemaal heeft (voorbeelden):

LAN (netwerk aansluiting, even simpel gezegd om een internetkabel in te steken)
WLAN (draadloos internet)
Overklok mogelijkheden?
SLI (aansluiting voor 2 Nvidia based videokaarten)
Crossfire (aansluiting voor 2 Ati based kaarten)

Zo moet je de keuze van je moederbord bepalen.

Ooh ok en die. Dataratie wat is dat?
Nou iig wat is volgens jou een goed moderbord?( hij moet iig lan hebben en overclock mogelijkheden) en niet te duur

Ik waag mij daar niet aan. Je schrijft weinig kennis te hebben van moederborden, maar vervolgens moet het bord wel goed overklokbaar zijn. Dat is in strijd met elkaar.

Ik waag mij daar niet aan. Je schrijft weinig kennis te hebben van moederborden, maar vervolgens moet het bord wel goed overklokbaar zijn. Dat is in strijd met elkaar.

overclock mogelijkheden zijn voor ALS ik wil overclocken, nadat ik me erin heb verdiept..
Kan je me echt geen advies geven?

Jawel, maar er zijn zó veel leuke moederborden dat ik je geen richting in wil sturen. Daarnaast ken ik niet alle tests van de moederborden, zodat als ik er één noem en wellicht tig andere zijn die veel beter worden beoordeeld.

Ik zou het zo benaderen als ik jou was. Je weet nu wat LAN WLAN Crossfire SLI betekent. Op de site van Alternate staat bij al die moederborden vrij vooraan óf ze dat hebben. Kijk welke 2 of 3 moederborden het meest aan je wensen (inc. budget) voldoen en plaats de typenummers hier.

Dan zullen we gaan schieten op die drie, maar ik waag mij liever eigenlijk niet aan een advies als ik kan kiezen uit ruim 200 plankjes.

En als je dan persé wil: (mocht je een Ati kaart hebben en er later één bij willen plaatsen) dan is dit best wel een grappig plankje.

Harry, die heeft onboard video, is dat niet een beetje zonde van het budget?

Hoi !

Weet ik, @Pasja, maar voor die weinige euri's....

Biedt bovendien interessante mogelijkheden met "hybrid "crossfire; d.w.z. kan in crossfire draaien i.s.m. een middenklasse PCi-Expesss Ati-kaart.

Greetz,

Harry.

Laatst bewerkt:
Hoi !

Weet ik, @Pasja, maar voor die weinige euri's....

Biedt bovendien interessante mogelijkheden met "hybrid "crossfire; d.w.z. kan in crossfire draaien i.s.m. een middenklasse PCi-Expesss Ati-kaart.

Greetz,

Harry.

Dus als ik dat moederbord van harry snor koop zit ik wel snor ? xD (sorry moest ff)

Laatst bewerkt:
Hoi !

Asus is in principe nooit echt slecht, integendeel.

Zelf prefereer ik de AMD-780-790 serie chipset boven die van nVidia, maar verder geen kwaad woord.

Greetz,

Harry.

Ik hb die van mycom gekocht, net aangesloten maar nu doet hij het niet..
Hij komt niet voorbij de bios.. Ik heb de batterij er al uitgehaald en weer ingeZet maar helpt niets..

Hoi !

Dus je hebt het over de Asus M3N78 ?

Welke Phenom heb je er opgezet, ik bedoel toch wel de B3-stepping, dus Phenom xx50 ?

Voldoende koelpasta gebruikt ?

Koelings-ventilator op de juiste plek aangesloten ?

Hoor je bios-beeps (als er tenminste een speakertje is aangesloten ?)

Greetz,

Harry.

ok hij is nu opgestart, komt in vista maar mijn muis en toetsenbord doen het niet( logitech g15 en g5)
ik heb nu een oude compaq toetsenbord aangesloten met zon paarse connector en nu heb ik wel in ieder geval een toestenbord, weten jullie misschien ietswaardoor mijn g5 en g15 het wel gaan doen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan