Moederbord vernieuwd bios start niet op

• Onderwerp starter Onderwerp starter Leo1
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Leo1

Gebruiker
Lid geworden
14 okt 2004
Hallo,

Ik heb eeb kapotte PC staan voeding was stuk deze heb ik vernieuwd volgende probleem wat ik had was dat het moederbord niet meer op wil starten (waarschijnlijk beide tegelijk stukgegaan door interen sluiting?) biede zijn dus vernieuwd incl prossesor. lampje op moederbord brand groen fan werkt alleen het lampje van de monitor blijft knipperen er wordt geen Bios opgestart niets. Wat heb ik fout gedaan??
Motherboard = ASUS P5KPL-AM SE Prossesor = Intel Celeron E3300

Alvast bedankt voor jullie reactie
Leo

Afstandhoudertjes achter het moederbord gebruikt? 4 polige stekker voor de processor op het moederbord aangesloten?

Ja alles is aangesloten afstand ringetjes zaten er niet bij (was ook niet nodig) wta ik wel merk is dat de interne speaker die ik zojuist geplaatst heb 1 lange piep geef en daarna gelijk 2 korte piepjes zou dit te maken kunnen hebben met de videokaart?

Hoi....

bij een ami bios is dat idd een melding van de videokaart.Zit die goed in slot?evt voeding aangesloten op de kaart?

Afstandhoudertjes zijn wel degelijk nodig, tenzij deze al in de montageplaat geperst zijn. 1 lang 2 korte beeps geeft inderdaad een videokaart error aan. Haal de kaart er eens uit en plaats deze daarna opnieuw.

@Frankwannet,

Bij Award ook;
http://www.computerhope.com/beep.htm

Goedemorgen,

Probeer hem eerst eens op de grafische chip van het moederbord dus de eventuele videokaart eruit houden en de monitor op de aansluiting van het moederbord.

Probeer eerst eens de tip van Modag.
Als die videokaart ook uit die oude pc kwam, kan het zijn dat deze ook een opdonder heeft gehad.

Dank jullie wel voor alle mogelijke oplossingen, helaas heb ik te maken met een AMI ik heb geprobeerd een videokaart uit een andere PC te monteren alleen dit past niet op het moederbord, hoe kan ik dit oplossen?
VGA port dus op het mainbord aanwezig en aangesloten. HD bewust nog niet aangesloten zodat de DVD speler met de DVD van Asus de kans krijg om hiervan op te starten.

Inmiddels een andere PCI kaart geprobeerd, probleem nog het zelfde hij geeft steeds 1 lange Beep en dan 2 korte Beeps er achter aan.

Wat gaat er fout ik weet het niet meer

Leo

Laatst bewerkt:
Ook na het monteren van een juiste PCI kaart veranderd er niets in het probleem hij blijft steeds met het zelfde probleem zitten
1 lange Beep en dan gevolgd door 2 korte Beeps.

Volgens mij heb ik nu alle mogelijkheden geprobeerd, o ja zo juist ook het moederbord er nog eens uitgehaald en vergleken met de oude i.v.m. de afstand busjes (die zitten er niet maar bij de oude zaten ze ook niet!)

Graag jullie reactie

Alvast hartelijk dank voor jullie hulp.

Probleem opgelost het geheugen was te oud nieuwe geplaats nu alles in orde.

Nogmaals bedankt voor jullie hulp en meedenken naar een oplossing

Leo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan