Hoi forum lezers,
Een van mijn PCees heeft het begeven.
Oorzaak niet helemaal duidelijk. Voeding FSP 250 -60 was sowieso defect DC 5V condensators gesmolten, werd zichtbaar na het open schroeven van de voeding.
Nieuwe voeding RECOM 550 Watt gemonteerd. Maar geen effect op moederbord.
Alle kaarten overgezet naar ander moederbord om te testen of deze door een "piek" spanning ook defect waren gegaan. Dit blijkt niet het geval te zijn.
Mijn redenering is dan ook: "moederbord defect".
Het ging om een MED MT 162 ( MSI MS 6701) socket 478B, pentium 4 266
met Geforce 4 8X Ti4200 grafische kaart AGP
2 x 256MB DDR PC3200 CL3 geheugen repen
2 x PCI (één in gebruik voor PCI adapter 2.4 GHz 54mbps WLAN Linksys de ander niet in gebruik wegens ruimte gebruik door gebruik AGP kaart)
1 x PCI (blauw) TV Tuner 7134
ter ondersteuning enkele foto's bijgevoegd.
Nu wil ik dus een ander (gebruikt) moederbord gaan aanschaffen en plaatsen. Het zou opnieuw een MSI MS 6701 kunnen zijn, maar ook elk ander MoBo sluit ik niet uit.
Waar moet ik op letten bij aanschaf ?
Zie op "marktplaats" van alles voorbij komen, maar zijn videokaart, geheugen en CPU zomaar onderling uit te wiselen?
Kan ik onderdelen "hergebruiken" ?
De nieuwe voeding is de PE-550Plus "power engine" van RECOM met 20 + 4 pins Mobo, 4+4 pins ATX/EPS, PCI-express 6+2 pins, Sata 15 pins, HDD 4 pins en FDD 4 pins.
Zie graag jullie reactie verschijnen
OS XP pro NL serv pack 3.

Een van mijn PCees heeft het begeven.
Oorzaak niet helemaal duidelijk. Voeding FSP 250 -60 was sowieso defect DC 5V condensators gesmolten, werd zichtbaar na het open schroeven van de voeding.
Nieuwe voeding RECOM 550 Watt gemonteerd. Maar geen effect op moederbord.
Alle kaarten overgezet naar ander moederbord om te testen of deze door een "piek" spanning ook defect waren gegaan. Dit blijkt niet het geval te zijn.
Mijn redenering is dan ook: "moederbord defect".
Het ging om een MED MT 162 ( MSI MS 6701) socket 478B, pentium 4 266
met Geforce 4 8X Ti4200 grafische kaart AGP
2 x 256MB DDR PC3200 CL3 geheugen repen
2 x PCI (één in gebruik voor PCI adapter 2.4 GHz 54mbps WLAN Linksys de ander niet in gebruik wegens ruimte gebruik door gebruik AGP kaart)
1 x PCI (blauw) TV Tuner 7134
ter ondersteuning enkele foto's bijgevoegd.
Nu wil ik dus een ander (gebruikt) moederbord gaan aanschaffen en plaatsen. Het zou opnieuw een MSI MS 6701 kunnen zijn, maar ook elk ander MoBo sluit ik niet uit.
Waar moet ik op letten bij aanschaf ?
Zie op "marktplaats" van alles voorbij komen, maar zijn videokaart, geheugen en CPU zomaar onderling uit te wiselen?

Kan ik onderdelen "hergebruiken" ?
De nieuwe voeding is de PE-550Plus "power engine" van RECOM met 20 + 4 pins Mobo, 4+4 pins ATX/EPS, PCI-express 6+2 pins, Sata 15 pins, HDD 4 pins en FDD 4 pins.
Zie graag jullie reactie verschijnen

OS XP pro NL serv pack 3.

Laatst bewerkt: