Moederbord vervangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

weinberg5

Gebruiker
Lid geworden
23 mei 2003
Hallo iedereen!

Ik ga een ander moederbord in mijn pc zetten???????

Moet ik dan eerst de HD formateren of kan ik die gewoon afkoppelen van mijn oude moederbord zonder formateren?
En als ik de nieuwe moederbord erin heb zitten hoe moet ik de HD erop zetten als ik de stekkertjes vast geplugt hebt?
Moet ik iets in de bios doen voordat de HD geinstalleerd kan worden?

Ik hoop dat je mij dat vertellen kunt.

bij voorbaat dank

groetjes Mario

wat voor moederboard HEB je, wat word de nieuwe.

Als er een andere chipset in zit (Nforce/via/intel) dan moet je formatteren. Anders is het mogelijk om zo te houden.

Ik ben altijd een voorstander van het hele zooitje formateren...

om elende/conflicten te voorkomen!

Moet ik dan eerst de HD formateren of kan ik die gewoon afkoppelen van mijn oude moederbord zonder formateren?

Het zal niet per se hoeven... scheelt natuurlijk ook welke chipset je gebruikte en welke je nu gaat gebruiken...maar het is aan te raden om toch alles te formateren en je besturingssysteem (windows?) opnieuw te installeren voor enerzijds prestaties anderzijds stabiliteit...

En als ik de nieuwe moederbord erin heb zitten hoe moet ik de HD erop zetten als ik de stekkertjes vast geplugt hebt?
Moet ik iets in de bios doen voordat de HD geinstalleerd kan worden?

voordat je de HD installeert niet. Een nieuw moederbord neemt een nieuwe BIOS met zich mee... het bios zit in feite OP het moederbord, en is dus geen software die op je HD staat ofzo...

waarschijnlijk (als je ene harde schijf hebt) zal de bios hem automatisch herkennen. Al vind ik het altijd raadzaam om de BIOS goed door te lopen (of een kennis het bios te laten verkennen) en te zorgen voro goede instellingen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan