Moederbord vervangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Azurewrath999

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2006
Berichten
12
Hey, ik ben nieuw op dit forum zoals je misschien zo wel gaat merken, maar ik heb een vraag. Ik heb onlangs een nieuwe PCI-Express videokaart gekocht en ben ook van plan me moederbord up te graden. (pci-e past niet in de moederbord die ik nu heb) Nu weet ik dus helemaal niet hoe ik alle gegevens moet controleren met mijn processor en RAM en andere gegevens. Ik had nl ergens gelezen dat de north- en south bridge chips veel bepalen in de opzet van je computer.

Mijn videokaart is 256 MB en DDR3 Mijn computer nr is S6500NL
Ik weet de specificaties van mijn huidige bord niet en de naam ook niet. Weten jullie een manier om dat uit te zoeken en willen jullie mij helpen met de gegevens die mijn nieuwe moederbord moet hebben. Ik heb veel dingen over mijn computer niet gezegt omdat ik die simpelweg niet weet. Dus als jullie meer informatie nodig hebben, vraag vooral en probeer er bij te zeggen hoe ik dat vind.

Ik hoop echt dat jullie me kunnen helpen, want ik ben al best lang informatie aan het zoeken naar de goede moederbord voor mijn computer.

Alvast bedankt:thumb:
Thomas

EDIT: Moederbord is ASUS K8N8X-LA PES
 
Laatst bewerkt:
Dat programma is inderdaad handig. Okee ik kan nu denk ik wel zeggen dat ik de benodigde informatie over me computer heb. Ik wil dus nog steeds weten, van het moederbord (lees eerste bericht)
 
Laat Everest niet zien welk moederbord je hebt?
In Everest bij Moederbord > moederbord > moederbordnaam.
 
Als je nu even vertelt welke toeters en bellen er nu aan dat moederboard vastzitten [CPU, geheugen [DDR of DDR2], Drives [SCSI, SATA,IDE], etc. dan pakken we de wens voor een PCI-E slot er even bij en kunnen we mogelijk "adviseren" wat een goed alternatief moederboard kan zijn...

Houdt er wel rekening mee dat je van te voren even alles wat je dierbaar is op je harde schijf, op enige manier veilig stelt [op een externe drive of zo], want de kans dat windows nog fatsoenlijk opstart is bij vervanging van een moederboard "piepklein"... meestal moet je alles opnieuw installeren en vervolgens moet je meestal netjes met meneer Microsoft bellen [telefoonnummer is bij ons bekend] om het circus opnieuw te activeren...
 
Oh, deze vergat ik nog... dat North en South bridge verhaal moet je gewoon bij de andere sprookjes [sneeuwwitje en de zeven geitjes, assepoester, en roodkapje en haar boze opoe] opbergen, want als de moederboard fabrikant beweert dat ie een bepaalt type cpu aankan kloppen die dingen zeker.....
 
Okee ik zat proberen zo veel mogelijk informatie over me moederbord op te schrijven.
Erpcity: Ik ben niet van plan zelf de moederbord te vervangen:rolleyes: In de buurt zit winkel die dat soort dingen doet.

Moederbodnaam Asus K8N8X-LA PES
Geugenbus type DDR SDRAM
Bus breedte 64 bit

CPU Sockets/Slots 1 Socket 754
Expansi Slots 3 PCI, 1 AGP
RAM slots 2 DDR DIMM
Moederbord Chip nForce3-150, AMD Hammer

Standaard Dual Channel PCI IDE Controller

Als ik dingen vergeet of het niet duidelijk is zeg het alstublieft, en waar het staat on Everest :rolleyes:
 
Al die woordjes zeggen mij niet veel, maar wat mij opviel was RAM Installed ( Max ) 0 MB / 2 GB (max)
0RM ram? en kan ik de RAM van mijn oude moederbord op mijn nieuwe zetten? zo ja, zijn er meerdere dingen die zo kunnen worden overgebracht?
 
Er zitten 2 Ram slots op dus je kunt er maximum 2 Gig op kwijt.....
Verder zit er 5.1 geluid op, fast ethernet en tal van andere toeters en bellen, bovendien past je cpu erop.... maar je hoeft deze niet perse te nemen, het was slechts een voorzetje van een boel moederboard voor een kleine prijs.....

Google met: AMD pci-e socket 754
en je vindt genoeg alternatieven tot 350 euri aan toe [zonde!]

Maar het 935 socket in combinatie met pci-e slot is een stuk populairder.......
 
Aha, dat is ook wel fijn. Maar er zal al wel RAM op zitten ofniet? Mijn moederbord heeft standaard 512MB RAM, zit dat ook op de nieuwe? en kan ik de ram van mijn oude kaart op de nieuwe zetten? (niet echt ikzelf, maar specalisten:D )

Verder wou ik nog weten of een nieuwe moederbord ook de snelheid van je computer aantast, (sneller of langzamer)

Als ik zelf nog rondzoek naar een vervangbare moederbord. Op welke dingen moet ik dan echt zoeken. bijv. hij moest 754 socket hebben en pci-e/pci

Ook zou ik het heel erg fijn vinden als jullie nog een paar aanbelingen kunnen doen, omdat ik zelf niet weet welke betrouwbaar zijn, enz.

alvast bedankt (weer)

:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan