moederbord vervangen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi..

combinatie kan idd en pasta zit bij de cpu geleverd.
Kan zijn dat een bios update nodig is...

EDIT: nu twijfel ik even...
volgens support list asus
Phenom IIX4 940 (HDZ940XCJ4DGI),3.0GHz,125W,rev.C2,SocketAM2+,Quad-Core

Welke helpmij'r bevestigt of ontkracht me??

Laatst bewerkt:
Processor AMD® Athlon™ 64 X2 (Windsor), AMD® Athlon™ 64 X2 (Brisbane), AMD® Athlon™ X2 BE-xxxx (Brisbane 4 EE (Gallatin/Prescott 2M)), AMD® Sempron™64 LE-xxxx (Sparta), Phenom X4 D 9xx (Presler)x (Agena), Phenom X3 D 8xx (Smithfield)x (Toliman), Phenom II X4 (Deneb), Phenom II X3 (Heka), AMD® Athlon™ II X2 2xx (Regor), Phenom II X2 (Callisto)

Klik

als ik die neem, dan zal ik zeker ook een am3 moederbord uit moeten zoeken in plaats van die am2+ mobo.
ik werk nu met een am2 moederbord, is dat gewoon te vervangen door een am3 dan ?

nee hoor, een am3-processor kan op heel veel am2+-moederborden.
Een am2(+)-processor kan niet op een am3-moederbord. Voor een am3-moederbord heb je ddr3 nodig en dat ondersteunt de AM2-processor niet. Een AM3-processor ondersteunt DDR2 en DDR3. (alleen niet tegelijk)
Je bent overigens niet de 1e die dit vraagt en je zal ook de laatste niet zijn ;)

maar ik moet dan wel een bios update doen toch ?
nou vraag ik mij af, hoe een bios update te doen als je geen proccesor op je mobo hebt, dat kan toch niet?:o
of moet ik eerst mijn ouder proccesor op mijn nieuwe mobo doen, een bios update uitvoeren, dan de oude proccesor eraf, en dan pas de nieuwe erop, lijkt mij nogal omslachtig:p

maar ik moet dan wel een bios update doen toch ?
nou vraag ik mij af, hoe een bios update te doen als je geen proccesor op je mobo hebt, dat kan toch niet?:o
of moet ik eerst mijn ouder proccesor op mijn nieuwe mobo doen, een bios update uitvoeren, dan de oude proccesor eraf, en dan pas de nieuwe erop, lijkt mij nogal omslachtig:p
In het algemeen en ik weet dat het bij AMD zeker zo gaat (heb hier al een paar mensen geholpen met een dergelijk probleem) wordt de processor wel geaccepteerd, maar alleen als een onbekende processor. Met als gevolg dat de pc heel traag is. Verder niet erg voor de biosupdate. Het enige wat niet verstandig is is een biosupdate binnen windows, omdat een niet ondersteunde processor toch voor rare fouten kan zorgen in windows. En dat wil je tijdens een biosupdate echt niet hebben.
Doe je het gewoon op de oude manier dmv een diskette, of dmv een cd (de wat modernere manier aangezien nog maar weinig mensen diskettes od diskettestation hebben), dan gaat dat verder wel goed.

Overigens hebben de meeste moederborden gewoon vrij nieuwe biossen en ondersteunen dus uit de box de processor wel. Alleen in het geval dat je een wat verouderd moederbord koopt, of in elk geval 1 die al een tijd op de plank van de verkoper heeft gelegen kan je een probleem hebben. Maar vaker hoef je dus geen biosupdate te doen.

ik moet dan gewoon het update bestand(.exe bestand) op cd branden, en deze zal de pc dan automatisch gaan starten ?(zoals bij een boot-cd)

Het gaat om een aantal bestanden. En je moet inderdaad een bootable cd maken.
Er zijn diverse handleidingen op internet te vinden. (geen idee of wij wel zelf al 1 hebben)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan