moederbord vervangen

• Onderwerp starter Onderwerp starter gdus
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

gdus

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2009
hallo
ik heb thuis een aantal computers die niet meer lekker werken.
ze zijn traag en lopen vaak vast
nu wilde ik eerst 2 nieuwe kopen maar dan ben je maar zo 500 eur per stuk kwijt
is het niet mogelijk om deze 2 oude pc's te upgraden met een sneller moederbord, meer geheugen en een nieuwe videokaart zodat het allemaal weer wat vlotter gaat.
in principe zijn de dvd brander, kast, voeding en harde schijven nog prima.
het hoeven geen super snelle pc's te worden ze zullen worden gebruikt om op te,
* internetten/mail
* office word excel
* windows xp
* mcaffee virus scanner
* spelletjes op internet, runescape
* dvd-rom spelen zoals lotr en rome total war (videogeheugen van 256 nodig)
ik hoop dat iemand me hier mee kan helpen
mvg gdus

Er zijn al budget pc's voor deze taken vanaf 200 euro. Deze zijn prima te gebruiken. Upgraden is niet of nauwelijks zinvol, want wat je over hebt is een kast (20 euro) en een DVD brander (12,50). De rest moet je vervangen

Er zijn al budget pc's voor deze taken vanaf 200 euro. Deze zijn prima te gebruiken. Upgraden is niet of nauwelijks zinvol, want wat je over hebt is een kast (20 euro) en een DVD brander (12,50). De rest moet je vervangen

@Rogers
Geef dan even een link naar deze prijspakkers.
En je weet niet eens wat er nu in de kasten zit dus dat is wel erg kort door de bocht

@TS
Wat zit er nu in die kasten?

Ron

Voor het geval je zelf niet googelen kunt. Bij deze dan http://www.dragoncomputers.nl/compo...acturer_id,0/option,com_virtuemart/Itemid,26/

En een sneller moederbord bestaat niet. Dat betekent ook een nieuwe processor. Winst hierop is marginaal als je niet ook van je geheugen upgrade. Als je dan ook nog je videokaart aanpakt is geheid je voeding te licht.

Oftewel ik weet enigszins waar ik over praat. En bij de prijzen van de huidige hardware is, op het plaatsen van extra geheugen na, upgraden vrijwel altijd doelloos.

Laat TS maar aangeven hoe ver ik er naast zat.

dus als ik het goed begrijp is het toch handiger om een nieuwe pc aan te schaffen...

Waarschijnlijk wel. Reken anders het prijsverschil eens uit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan