Beste Forum-leden,
Ik heb een Acer Aspire M3802. Sinds een half jaar ongeveer werkt hij niet meer. Ik heb hem al een keer aan een vriend gegeven die er naar heeft gekeken.
Hij kwam tot dezelfde conclusie als ik: Het ligt niet aan mijn harde schijven, niet aan mijn voeding en niet aan mijn RAM-geheugen.
Symptomen:
veel verschillende BSOD's.
soms bevriest hij. Geen enkele respons meer.
Soms als ik hem opstart stopt de piep niet meer die in het begin altijd kort hoort te klinken. Dus hij piept, maar houdt niet meer op tot ik hem uitzet.
Mijn conclusie: Het moederbord is defect.
Tenzij jullie zeggen dat het iets anders is, moet ik dus een nieuw moederbord kopen.
De specificaties van mijn huidige moederbord vind je hier:
http://www.findlaptopdriver.com/specs-acer-aspire-m3802-mainboard/
Ik ben vrij nieuw op het gebied van moederborden, maar volgens mij zijn er 4 dingen waar ik op moet letten, namelijk
de aansluitingen van de processor: Core 2 Quad (Support Socket LGA775)
de aansluitingen van de RAM geheugen: DDR2 (4 x 2 GB)
de aansluitingen van de harde schijven: 6 x SATAII 3Gb/s connectors
en de aansluiting van de videokaart: 2 x PCI Slots
1 x PCI Express x1 slot
1 x PCI Express x16 slot
Klopt dit? EN zo ja, kunnen jullie mij een goed moederbord aanbevelen, ik heb zelf niet heel veel kennis van moederborden en wat de kwaliteit bepaalt.
Mijn budget ligt rond de 150 - 200 euro.
P.S. Nee ik wil niet gewoon een hele nieuwe pc kopen omdat deze te oud is.
Alvast bedankt!
Ik heb een Acer Aspire M3802. Sinds een half jaar ongeveer werkt hij niet meer. Ik heb hem al een keer aan een vriend gegeven die er naar heeft gekeken.
Hij kwam tot dezelfde conclusie als ik: Het ligt niet aan mijn harde schijven, niet aan mijn voeding en niet aan mijn RAM-geheugen.
Symptomen:
veel verschillende BSOD's.
soms bevriest hij. Geen enkele respons meer.
Soms als ik hem opstart stopt de piep niet meer die in het begin altijd kort hoort te klinken. Dus hij piept, maar houdt niet meer op tot ik hem uitzet.
Mijn conclusie: Het moederbord is defect.
Tenzij jullie zeggen dat het iets anders is, moet ik dus een nieuw moederbord kopen.
De specificaties van mijn huidige moederbord vind je hier:
http://www.findlaptopdriver.com/specs-acer-aspire-m3802-mainboard/
Ik ben vrij nieuw op het gebied van moederborden, maar volgens mij zijn er 4 dingen waar ik op moet letten, namelijk
de aansluitingen van de processor: Core 2 Quad (Support Socket LGA775)
de aansluitingen van de RAM geheugen: DDR2 (4 x 2 GB)
de aansluitingen van de harde schijven: 6 x SATAII 3Gb/s connectors
en de aansluiting van de videokaart: 2 x PCI Slots
1 x PCI Express x1 slot
1 x PCI Express x16 slot
Klopt dit? EN zo ja, kunnen jullie mij een goed moederbord aanbevelen, ik heb zelf niet heel veel kennis van moederborden en wat de kwaliteit bepaalt.
Mijn budget ligt rond de 150 - 200 euro.
P.S. Nee ik wil niet gewoon een hele nieuwe pc kopen omdat deze te oud is.
Alvast bedankt!