Moederbord vervangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

larsojo

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2010
Hallo allemaal,

Ik heb zojuist iets meer dan een jaar mijn Asus CM1745 Series, en ik heb hem tot nu toe flink gebruikt voor audio- en videoproductie. Daarnaast ook voor live processing van audio en gaming. Ik heb gemerkt dat mijn videokaart en werkgeheugen tot nu toe in orde zijn, maar ik zou graag van een AMD A10-5700K over willen stappen naar een Intel Core I-[x]. Nu weet ik wel dat de socket daarvan niet hetzelfde is, dus blijkt het dat ik mijn moederbord moet laten vervangen. Mijn vraag luidt dus: Welk type moederbord moet ik hebben, en kan ik dit gemakkelijk zelf doen of moet ik het toch naar een bedrijf brengen waar ik meer euro's kwijt ben?

Alvast bedankt, Mvg Larsojo

Besef wel dat, wanneer je je moederbord vervangt, je ook Windows opnieuw moet installeren en dan uiteraard ook alle software welke je geïnstalleerd hebt.

Misschien lijkt dit een domme vraag, maar dit is een forum dus ik kan m toch stellen : Windows staat op je C schijft, dus waarom als je je moederbord vervangt, moet je dan toch windows opnieuw installeren, en zelfs een nieuwe code kopen?

Laatst bewerkt:
als je het moederbord vernieuwt, gaat je activatiecode niet meer werken, windows wordt gelinkt aan je hardware en bios ...

Aha duidelijk. En stel ik heb dit er allemaal voor over, wat is dan het antwoord op mijn 1e vraag?

Indien je een beetje handig bent kun je het zelf doen.

Zoek een socket 1150 bord met een bijpassende CPU.

Zou wel een goede 3e party CPU koeler erbij aanschaffen en warmtegeleidende pasta, de pad op de koeler schoonmaken en die pasta heel dun gebruiken.

De airflow in de huidige kast is goed?

Wanneer je je moederbord vervangt heb je andere hardware, in dit geval ga je ook nog eens van AMD naar Intell en dan heb je echt allemaal nieuwe drivers nodig. Vandaar dat je Windows opnieuw moet installeren.

Ik ben het niet helemaal eens met de bewering dat je een nieuwe Windows aan moet schaffen. Dat is alleen van toepassing wanneer je een OEM-versie van Windows hebt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan