moederbord vindt geen bootable partitie

Status
Niet open voor verdere reacties.

zwanz

Gebruiker
Lid geworden
14 sep 2009
beste mensen,
ik sta hier met een raadsel.
Ik heb een ASUS P5K moederbord en ik wilde windows XP opnieuw installeren.
Alles ging goed. Ik formateerde de C drive en installeerde windows...dacht ik.
Zoals gewoonlijk start de pc opnieuw op na de installatie voltooid te hebben.
maar toen ie opnieuw opstartte wilde ie weer van de cd opstarten. :confused:
ik heb het nog een keer geprobeerd, maar hij wilde het nog niet doen.
Alsof hij de C niet meer als bootable partitie ziet en alleen nog maar van de cd wil opstarten.
Ik heb ook de nieuwe RAID-driver geinstalleerd via de floppy maar nog steeds hetzelfde probleem.:eek:

WIE KAN MIJ HELPEN :(

alvast bedankt:thumb:

Wat voor XP installatiecd gebruik je? En hoe groot heb je de C: schijf gemaakt bij het formatteren?

Uitleg: XP installatiecd zonder Service Pack erin kunnen geen partities aan die groter zijn dan 128 GB.

Als workaround kun je dus proberen de installatie opnieuw te starten, en de C: schijf voorlopig niet groter te maken dan 100 GB. Geen andere partities aanmaken nog, dan kun je (zodra XP goed werkt) altijd nog de C: schijf uitbreiden zodra de Service Packs zijn geïnstalleerd met programma's als Gparted etc.

Succes,

Tijs.

ik gebruik windows XP pro SP2
dus ik vind het vreemd want hij zou dus groter dan 128 GB aan moeten kunnen.
Weet je enige andere oplossingen?
bedankt:thumb:

Als je installatiecd al SP2 in zich heeft, dan geldt mijn tip niet (zie vorige posting).

Mag ik aannemen dat je het zo geïnstalleerd hebt:
Je start op van de CD: Je krijgt zo'n melding van "Druk op een toets om van CD op te starten". Dat heb je gedaan, driver erbij geladen, harde schijf ingedeeld/geformatteerd en toen de rest van het tekst-gedeelte van de XP installatie.
Herstart wordt gedaan, en je drukte niet op een toets bij de melding "Druk op een toets om van CD op te starten", zodat geprobeerd is om op te starten van de harde schijf voor de rest van de installatie.

Andere tips heb ik niet.

Tijs.

toch bedankt, maar het werkt niet :(
maargoed we zoeken wel even verder

Probeer eens in je bios te checken of de harde schijf als hoofd bootoptiel staat aangegeven., want waarschijnlijk staat er ergens in je bios een optie dat de pc moet opstarten van de RAID controller. Zet dat aan. Heb ik ook wel eens gehad... Dus vandaar. Succes!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan