moederbord voeding aansluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

John99

Gebruiker
Lid geworden
27 jan 2007
Ik heb een op mijn moederbord een voedingsaansluiting met 24 pins en een voedings stekker met 20 pinnen . Weet iemand hoe ik dat aan kan sluiten ?
Kan ik 4 pinnen leeglaten ?

24 pins ATX stekker op een 20 pins aansluiting: je hebt 3 mogelijkheden om dit werkend te krijgen:

* Als er fysiek geen componenten in de weg zitten, zoals bijvoorbeeld condensatoren of IDE aansluitingen, dan kun je de 24 pins stekker gewoon in de 20 pins aansluiting duwen. Deze stekker past op maar 1 manier in de aansluiting en de extra 4 pins zullen gewoon aan 1 kant uitsteken. Dit kan geen kwaad.
* Je kan een 24 pins naar 20 pins converter kabel gebruiken. Zoals bijvoorbeeld deze:

24 pins ATX naar 20 pins ATX converter
24 pins ATX naar 20 pins ATX converter
* Als het fysiek niet past en je hebt geen geld/zin om de converter te bestellen/halen, dan kun je ook met een stanleymesje het 2x2 blokje, dat aan het einde van de 24 pins plug zit, eraf snijden. Het zal gewoon in de 20 pins aansluiting passen. Zorg er wel voor dat je het dik genoeg afsnijdt zodat er geen kortsluiting kan ontstaan.

Ik heb het omgekeerde . Op het moederbord zit een 24pins aansluitng en terwijl de stekker 20 pinnen heeft . Die past er wel in , maar gaat alles dan wel werken als ik die er zo instop ?

Nee, want het is niet voor niets een 24 pins aansluiting.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan