Moederbord voor derde maal defect in vier maanden tijd...

Status
Niet open voor verdere reacties.

LOUJULOU

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2011
Twee jaar geleden kochten we een desktop van Packard Bell.
Nog net voor de garantie verliep werd het moederbord en de grafische kaart vervangen.
Eén maand later ging alweer het moederbord stuk. Binnen de herstellingsgarantie, dus moederbord werd terug vervangen.
Twee maanden later alweer stuk!
Na veel zenuwen en correspondentie werd ingestemd dat hij terug zou binnen mogen voor herstelling. We hebben echter weinig vertrouwen in een 'nieuw'(?) moederbord. Iemand enig idee wat een defect van een moederbord kan veroorzaken?
Alvast erg bedankt voor eventuele reacties.

Een nieuw lid

Daar is moeilijk antwoord op te geven. Elk elektronisch onderdeel kent zijn eigen mankementen.
Maar wat de PC's en laptops van tegenwoordig betreft is de euvel bijna voor 80% de Ball Grid Array's die worden toegepast op CPU's en Videokaarten.
Vroeger waren CPU's en Videokaarten een socket aansluiting. Tegenwoordig worden zo er plat op gesoldeerd, scheelt kosten.
Nadeel hiervan is dat bij wartme krimp en rek onstaat waarbij er kraken in de soldeerpunten onstaan.

Zoek op internet bijvoorbeeld op het term "reflow". Zo smelt men de boel weer vast :-) ( Niet dat dat een solide oplossing is )

Inderdaad, vaak word alles gesoldeerd, en packerd bell vervangt geen mobo, maar repareert alleen maar, want ik een oude pb pc, en daar van was de grafische kaart stuk, ik heb toen de kast open gemaakt (tja garrantie is dan wel verbroken maar ze hebben niks gemerkt.) en een teken op de grafische kaart gezet. En bij terug komst van de pc, heb ik de kast opengamaakt, en toen zag ik dezelfde grafische kaart er nog steeds inzat. Ik repareer vaak computers, en hoe PB computers repareerd is rond uit beroerd. Als ze nieuw in elkaaar gaan, dan is het mooi en strak. Zo heb ik van een klant een PB gehad die al 4x terug was gegaan, voor ook het mobo, achteraf blekke dus dat de spoelen en condensatoren kapot waren, spoelen zaten los, en condensatoren stonden direct naar de start bol. Ik heb bij deze man een nieuwe mobo erin gezet, en toen liep de pc weer als een zonnetje. Dus ik vermoed dat het je condensatoren of spoelen zijn. Deze worden even aangedraaid, solderen, en klaar is PB en jij zit 2 maanden later weer met de ellende! Ik zou zeggen laat hem door een lokale computerboer nakijken (garantie is dan wel verbroken)

voor packard bell gaan is vragen om problemen
net zoals acer

tis eigenlijk 1 bedrijf pb = van acer en dat kan je terug zien in de kwaliteit van die producten!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan