moederbord voor game pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

kevin90

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2009
ben van plan een game pc te bouwen volgens een bepaald budget ... niet te groot budget ,

nu is men vraag is dit moederbord goed voor in een game pc te steken ? werkt deze snel ? en wat soort geheugen gaat erin ? ik weet wel DDR3 maar welk type van MHz
?

of weet iemand betere moederborden voor game pc en snel werkend ? binnen een bepaald budget dat niet te overdreven groot is ..

dank u
mvg

Welk moederbord? En de mhz van het geheugen zou ik 1066 doen of 1333 (1600 wordt erg duur).

1333 is een beetje de standaard geworden, 1600 kan nog wel maar daarna is het een vrij zinloze investering.

sorry was moederbord vergeten vermelden :s

Gigabyte GA-890XA-UD3 - Moederbord AMD/Socket AM3 ATX - AMD 790X

zou dit er goed voor zijn ? voor een snelle pc / game pc te maken ?

mvg

1 bericht verwijderd. Het is niet toegestaan binnen 24 uur je topic omhoog te kicken.

dit moederbord kost zo'n 100 euro en daar rond zou ik willen blijven

kan er soms iemand nog andere of betere meedelen rond deze prijs ?

wat is het beste bij moederbord van bussnelheid ? 2600 of 5200 ?

mvg

ik weet niet of het handig is om voor een game systeem voor am3 te gaan. Maar dat ligt vooral aan je complete budget. De i5 / i7 is gewoon beter voor gamen. am3 heeft wel een betere prijs kwaliteit verhouding, maar indien je het geld hebt zou ik voor i5/i7 gaan.

Maar het moederbord is niet het belangrijkste. Dit moederbord zal het ongetwijfeld wel goed doen. Je kunt altijd reviews gaan lezen, er staan er van elk moederbord wel een aantal op het internet.

qua geheugen zou ik voor 2x2gb 1333, hierdoor hou je ook nog 2 geheugenslots vrij voor eventuele uitbreiding.

Ik heb de GA-990FXA-UD3 +/- 130 Euro, laatste nieuwe chipset voor AMD (Bulldozers in september) en ik kan 2 kaarten SLI of Crossfire. Ik heb expliciet voor de UD3 gekozen omdat de UD5 en UD7 meer PCIe slots hebben en qua kwaliteit allemaal ni ver van mekaar ligt.

De prijs van dit is echt wonderlijk voor wat je krijgt voor een UD3 moederbordje. Mooi design, OC vriendelijk, niet te veel niet te weinig opties juist wat je nodig hebt om al lekker high end te gaan in gamen en benches.

4433_big_4decd13692bab.jpg

@Naudi93:

En als je dan toch gaat overclocken, kies dan gelijk 1600MHz geheugen. ;)

Maar de topic opener sprak ook over 'buget', vergeet dan de i5 en i7 CPU's, want dan word het beetje dure kant. Als je dan toch bij Intel wil blijven en ga dan naar buget zien, heb je echt in kwaliteit ook low materiaal, terwijl dan AMD met hun prijsklasse veruit boven de goedkoopste Intel uitsteekt.

How het maar bij AMD, goedkoper, simpeler, en meeer als genoeg voor goeie prestaties bij gamen.

Gewoon ff voorbeeldje. Mijn OC AMD x6 kost 150 euro en de i7 960 x4 kost 250 euro. Op prestaties ben ik nu mooi stukje boven de i7 960 van Intel met mijn AMD en dat voor 100 euro minder. Die 100 euro die ik uitspaar kan ik weer in een ander onderdeel van de pc investeren.

Laatst bewerkt:
@vsd:
Zou wel beter zijn ja, maar niet direct nodig aangezien je daar nog wel redelijk veel meer voor betaald

En inderdaad voor budget is amd beter. Zoek gewoon een goed am3 moederbordje. Misschien met bulldozer ondersteuning voor latere uitbreiding maar is nu nog niet nodig. Een fatsoenlijk am3 bordje met een x4 of x6 doet het nu prima

Laatst bewerkt door een moderator:
Die nieuwe chipsets moederborden zijn nu klein maandje in de winkel bij ons, net de periode als ik mijn upgrade wou maken. Nu die 990FXA is gemaakt voor de Bulldozers die normaal al op de markt hadde moeten zijn maar verlengd zijn naar september. Mobo's en CPU's zaten mooi op schema, tot AMD heel de boel weer ff vertraagd tot september.

Hopelijk zijn die Bulldozers ook zo leuk om te OC-en als de Phenoms :)

Maar mijn mening, ik vind Intel wel duure boel want ZO ver ligge die prestaties allemaal niet uitéén. Je kan natuurlijk een i7 990x niet gaan vergelijken met een AMD 1055T :) maar bij Intel betaal je veel de naam bij volgens mij. Nu qua prestaties en benches als je naar het extreme wil gaan, dan is Intel aanrader, ook als je redelijk wat geld voor over hebt. Maar geloof me vrij de echte freaks hebben dat zowizo wel voor over :p

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan