Moederbord voor nieuwe PC gezocht

Status
Niet open voor verdere reacties.

andyr74

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2002
Ik ben aan het uitkijken naar een nieuwe PC. Deze wil ik laten samenstellen naar enkele van mijn wensen.
Voor het moederbord is dit onder andere:
- voor pentium D 830 (socket 775)
- 1 x PCIe x16 voor grafische kaart, 1 a 2 keer PCIe x1, 3 keer PCI
- 4 x SATA 300
- 2 x IDE poorten (of 3x) graag met Raid ondersteuning voor 2 "oude" HD uit mijn huidge PC. Anders moet dit met extra PCI kaartje.
- onboard sound, lan
- klassieke aansluitingen: parallel, resial, mouse, keyboard,...

Na wat zoeken heb ik reeds dit gevonden:
- Asus P5LD2: maar geen raid ondersteuning onboard tenzij de P5LD2 deluxe
- Gigabyte 8I945P-G of Pro: 3 IDE poorten met ondersteuning voor Raid.
(- Intel: slechts 1 IDE poort?)

Zijn bovenvermelde Asus en Gigabyte betrouwbare merken? Zijn er nog andere aan te raden?

asus en gigabyte zijn in mijn ogen betrouwbare merkenandere merken": tyan of Aopen...maar persoonlijk zou ik voor de asus de luxe gaan...geloof dat er maar 35 euro verschil in zit qua prijs.

Kan iemand eens nagaan/bevestigen of de 2 moederborden die ik heb opgegeven (Asus P5LD2 Deluxe en Gigabyte 8I945P-G) geschikt zijn volgens de wensen die ik had opgegeven.

Het enige wat ik niet helemaal zeker ben is of deze moederborden een raid0 met 2 IDE hard disks ondersteunen. Ik heb namelijk 2 x een 80 GB maxtor hard disk zitten in mijn oude PC en die wil ik naast een nieuwe SATA hard disk in mijn nieuwe PC plaatsen.

Volgens wat ik gelezen heb en begrijp heeft de Gigabyte raid ondersteuning voor enkel IDE disks en de Asus voor IDE en SATA. Klopt dit?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan