Probleempjes
Terugkerende gebruiker
- Lid geworden
- 22 jan 2008
Hoi,
Kan iemand mij uitleggen hoe dat zit met het moederbord? Ik snap er persoonlijk namelijk niks van.
Overal zie ik socket 775 en dat soort dingen.. En nu wil ik toch wel eens weten wat het nou eigenlijk is. wat ik wel weet is dat als je een hoge Busfrequentie dat het beter is.. maar meer dan dat weet ik ook niet. Wel heb ik gelezen dat hoe hoger de socket hoe nieuwere cpu's je erop kanplakken prikken.. Maar dat is ook weer iets wat ik niet snap.
Dus mijn vragen zijn eigenlijk:
Hoe zit het met de Busfrequentie
Hoe zit het met de socket's
Hoe kan je zien aan het moederbord dat er die bepaalde cpu er wel of niet op past
Hoe kan je zien aan het cpu dat je die op een bepaalde moederbord kan prikken
En enige meer informatie zo ook leuk zijn
((Liefst geen links naar google of wat dan ook, ik heb liever wijze woorden van iemend die het echt weet of medium weet want daar leer ik meer van dan google.)
Kan iemand mij uitleggen hoe dat zit met het moederbord? Ik snap er persoonlijk namelijk niks van.
Overal zie ik socket 775 en dat soort dingen.. En nu wil ik toch wel eens weten wat het nou eigenlijk is. wat ik wel weet is dat als je een hoge Busfrequentie dat het beter is.. maar meer dan dat weet ik ook niet. Wel heb ik gelezen dat hoe hoger de socket hoe nieuwere cpu's je erop kan
Dus mijn vragen zijn eigenlijk:
Hoe zit het met de Busfrequentie
Hoe zit het met de socket's
Hoe kan je zien aan het moederbord dat er die bepaalde cpu er wel of niet op past
Hoe kan je zien aan het cpu dat je die op een bepaalde moederbord kan prikken
En enige meer informatie zo ook leuk zijn