moederbord

Status
Niet open voor verdere reacties.

willempie

Verenigingslid
Lid geworden
9 feb 2001
even een vraagje wat betekent lan card wake up/internal modem ring wake up headers er zitten twee aansluitingen aan de computer de ene zit aangesloten aan de telefoon lijn er zit nog zo,n aansluiting naastheeft dit met een netwerk kaart te maken?

lan card = netwerk kaart voor kabel,adsl of netwerk.

Zo te lezen heb je een soort combi kaart in je pc (of zit het op het moederbord)met daarop een LAN (Local Network Area) aansluiting en een modem. Het "wake up"gedeelte betekent dat je eventueel de pc vanaf een andere locatie + pc je PC kan laten opstarten.

het zit op het moeder bord van m,n neefje p6vxa dat is alles wat die me wist te vertellen hij komt namelijk zijn computer brengen om wat problemen op te lossen en ik wil hem hier verder updaten in m,n eigen netwerk dus hoef ik nu geen losse netwerk kaart te kopen als ik het goed begrijp.Hij heeft namelijk internet via een telefoonlijn en de updates zijn tegenwoordig gigantisch groot.

ja ik denk dat die dat is maar zeker weten doe ik het niet er zit in ieder geval een celeron 800mhz processor op .

ik weet het voor 99% zeker, dat dit hem is. Als je op die eerste link klikt dan zie je bijna onderaan dit staan:

LAN wake up connector
Modem wake up connector

En dit is volgens mij een niet al te veel voorkomend verschijnsel (modem onboard) dus het moet hem wel zijn.

ik hoop dat die het is want hij gaf duidelijk p6vxa door zoniet moet ik alsnog even een netwerk kaart aanschaffen.

Ik zie nergens dat dit bordje een modem en/of netwerkadapter onboard hebben, alleen een Wake on lan en een wake on modem.

Die aansluitingen kun je, als je een geschikte kaart koopt, gebruiken om via de modem of het netwerkkaartje de PC aan te zetten. Een kaartje kopen is dus wel nodig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan