Moederbord

• Onderwerp starter Onderwerp starter riic0
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

riic0

Gebruiker
Lid geworden
8 aug 2009
Ik heb sinds kort dat mij cooler heel hard gaat draaien en een heel hard geluid maakt .
En dan valt me pc uit.

is dat omdat me cooler kapot is of is er iets met me moederbord?

Gr Riic0

Er zit geen stof in je systeemkast dan wel koelblok?
Als dit zo is kan hij geen warmte kwijt en valt hij "als beveiliging " uit.

Laatst bewerkt:
Als het goed is niet want heb hem al een paar keer schoon gemaakt deze week.

Weet je de temperaturen al van de CPU?
Lijkt mij echt dat de CPU het te warm krijgt en uit zichzelf afsluit.
Hier zou ik mij op concentreren en eventueel na laten kijken als dit jezelf niet lukt.

Dit zijn de temperaturen

Bijlagen

• Naamloos.jpg
    Naamloos.jpg
    87,1 KB · Weergaven: 33
Lijkt mij allemaal wel goede waarden van je CPU.
Wat voor CPU heb je precies?
In principe kun je nu uitsluiten dat het je CPU niet is, maar dus dan toch je moederbord of eventueel je koeler.
Heb je er een speciale koeler op zitten (Zalmann of iets dergelijks)?
Zit er nog garantie op je moederbord?

Je kunt eventueel proberen een andere koeler erop te zetten, als je nog geen Zalmann hebt of zo. Kan nooit kwaad en als dit het niet mocht zijn dan is het niet een zware investering.

Moederbord opsturen voor RMA kan altijd nog maar dan moeten we zeker zijn dat het wel het moederbord is. En je bent het natuurlijk een tijdje kwijt.

wat houd CPU #1 /kern #1 in want die temperaturen gaan steeds omhoog met een max van 80 C

Voor zover ik weet is dit de kern van de CPU. Als het allemaal goed wordt gemeten dan wordt de kern dus 60 - 80 graden. Dit kan best, vooral als de CPU veel moet doen. Maar dan moet hij wel goed de hitte kwijt via de koeler. Als dit niet goed gaat, te weinig koelpasta of zo, dan kan de pc uit gaan. Dit kun je laten controleren. Zit er voldoende koelpasta tussen de CPU en de koeler. Moet ook niet te veel zijn want dat is ook weer niet goed.

Ik heb een AVC koeler maar hoe kan ik chekken of er voldoende pasta tussen zit gewoon me koeler los halen?

of kan ik dat beter door iemand die eer meer verstand van heb laten doen?

Je moet dit niet zomaar loshalen. Soms wil de koeler ook niet zo snel loshalen en moet je het hele zaakje eerst een beetje verwarmen op de radiator. Dus dit moet je alleen maar doen als je het vaker hebt gedaan. Lijkt mij dus verstandig om dit door iemand te laten doen.
Probeer dit eerst maar eens en zoek even uit of je eventueel garantie hebt op het moederbord, mocht het allemaal goed zijn met de CPU en koeler.

Hoi !

Mocht je in de buurt wonen kun je 'm maandag a.s. wel brengen, dan lossen we het samen even op.

Greetz,

Harry.

Ik woon niet egt in de buurt want ik woon in nieuwegein

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan