Moederbord

Status
Niet open voor verdere reacties.

Niels5087

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2008
hallo

ik ben op zoek naar een nieuw moederbord met ddr3 ram geheugen ondersteuning en SLI en crossfirex ondersteuning, het moederbord zou vooral gebruikt worden om te gamen. de specificaties van de pc waar het moederbord op komt zijn:
intel core 2 quad q6600
4gb ddr2 667 mhz ( dit zal dan vervagen worden door ddr3)
asus p5n-mx moederbord ( deze wordt dan uiteraard vervangen door het nieuwe moederbord)
nvidia geforce 9800gt ( hier wil ik nog een 2e bij kopen van daar SLI)
windows vista home basic 32 bit besturingsysteem.

En wat wil je er aan uit geven? Is niet beetje zonde om nu nog een nieuw socket 775 moederbord te kopen.

Crossfire en SLI??? Je hebt een nVidea-kaart, dus dat wordt SLI.
Verder heb je natuurlijk wel een wat dure smaak. Daarbij, als je EN SLI wilt EN DDR3, wordt de keuze beperkt. Je komt dan al snel op een Asus P5N72-T Premium of een Asus StrikerII NSE uit. (respectievelijk €169,- en€ 199,- bij www.alternate.nl)

...en wat Gangkill al zegt... als je nu toch gaat investeren in een moederbord, geheugen en een videokaart, waarom dan niet meteen een socket 1366 moederbord met een Core i7 processor erop? Kost je wat extra voor een nieuwe CPU, maar dan zit je er voorlopig weer warmpjes bij.
Die Q6600 zij gewild, dus die raak je wel kwijt. Feitelijk hoeft dat dus niet eens zo heel veel extra te kosten.

Laatst bewerkt:
laat dat SLI maar zitten alleen een ddr3 moederbord met eventueel crossfire aangezien ik dr aan denk om een ATI HD 4890 x2 te kopen
en wat betreft dat socket 775 ik denk dat ik met die q6600 nog wel f vooruit kan zeker als ik hem ga overklokken moet dat nog wel kunnen toch? ik heb hem nog geen jaar geleden gekocht.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan