Moederbord

Status
Niet open voor verdere reacties.

Piriform

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2009
Ik wou vragen of ik een mini-moederbord heb, en waar je dat aan kunt herkennen, en wat er nou precies zo slecht aan is.
(zie foto)
:D

Heb ik gedaan, maar daar staat niets beschreven over mini of normaal, een vriend van me zegt overigens dat je het ook kunt zien aan het formaat van het moederbord, maar wat is er eigenlijk slecht aan dan?

Het lijkt me een normaal ATX bordje, met niet al te veel aansluitingen. Het staat in je handleiding aangegeven.

Goedenavond,

En wat zou slecht aan z'n moederbord zijn is gemaakt voor kleine kasten dus wat minder qua aansluitingen bv. videokaart maar om nu dat gelijk slecht te noemen.

Zou dit moederbord goed genoeg zijn om een iets betere videokaart op te zetten (zoals nvidia 9800GT, of een soortgelijk model van ATI Radeon)? En dan een voeding met iets meer watt.

Laatst bewerkt:
Dan moeten we toch eerst merk en type van het bordje weten...

Ik kan hier niets vinden over welke videokaarten er op passen.

Nee, maar wel dat je een PCI-e 16x aansluiting hebt. Tevens dat het een Micro-ATX bordje is.

Form Factor uATX Form Factor
9.6 inch x8 inch ( 24.5 cm x 20.3 cm )

Laatst bewerkt:
Van ATX zijn verschillende vormfactors afgeleid, zoals Extended-ATX, Mini-ATX, Micro-ATX, DTX, FlexATX, Mini-DTX en Mini-ITX.

In 2003 bracht Intel versie 2.2 van ATX uit, dat de 4 extra voedingspinnen heeft om zo nog meer vermogen te kunnen leveren.

De meeste moederborden en voedingen uitgebracht tussen 1995 en 2005 maken gebruik van versie 2.2 van deze vormfactor.
Bron;
http://nl.wikipedia.org/wiki/ATX#Grootte

Het is dus een bepaalde standaard voor de grote van je moederbord (ook wel form factor genoemd). Deze heb je in verschillende grotes, die van jou is dus een Micro-ATX (µATX ).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan