Moederbordprobleem Asus MaximusII Formula met Dominator 8Gb

Status
Niet open voor verdere reacties.

Golem6

Gebruiker
Lid geworden
8 apr 2008
Op mijn Mb zitten 4x 2Gb Dominator CM2X2048-8500C5D (ddr2)geheugen, het probleem is dat ik niet meer kan opstarten met deze modulles, als ik een modullen eruit haal start mijn pc wel op, plug ik deze weer terug start mijn pc op en krijg een blauw scherm, druk ik hierna op mijn reset start de pc niet meer op.
Ook heb ik de laatste geheugenmodullen in een andere pc getest zonder problemen
De memtest gaf hierin geen fouten weer, wie kan me helpen met dit probleem?

Gr,
Golem6:confused:

Op mijn Mb zitten 4x 2Gb Dominator CM2X2048-8500C5D (ddr2)geheugen, het probleem is dat ik niet meer kan opstarten met deze modulles, als ik een modullen eruit haal start mijn pc wel op, plug ik deze weer terug start mijn pc op en krijg een blauw scherm, druk ik hierna op mijn reset start de pc niet meer op.
Ook heb ik de laatste geheugenmodullen in een andere pc getest zonder problemen
De memtest gaf hierin geen fouten weer, wie kan me helpen met dit probleem?

Gr,
Golem6:confused:

Hallo Helpers!!!,

is niemand meer die mij kan helpen met dit probleem ....dat mag toch niet waar zijn!!:(:(

We willen je best helpen maar dan moet je ons meer info geven:
mobo: ???
beeps bij aanzetten: ???

We willen je best helpen maar dan moet je ons meer info geven:
mobo: ???
beeps bij aanzetten: ???

Beste Jessideblock,

Wat fijn dat je hierop reageer,bedankt alvast, mijn mobo is een Asus MaximusII Formula, bij het aanzetten van de pc geeft hij de bekende beeps wel, kort na het opstarten geeft hij een blauw scherm waarna hij zich boot en niet meer opstart(geen beeldscherm geeft)
als ik hem een minut of 2 tot3 van de stroom af haal, start hij de ene keer wel op en de andere keer niet meer, heb van alles uitgeprobeert met de geheugensticks in diverse sloten.

Hoop gauw weer wat van je te vernemen,

thanks,;)

Dus als ik het goed begrijp: Als je andere geheugenmodules in je pc zet, start ie wel op. Zo ja, het ram geheugen wat je erin wil zetten (Dominator CM2X2048-8500C5D) is dus niet compatibel met het mobo.

Dus als ik het goed begrijp: Als je andere geheugenmodules in je pc zet, start ie wel op. Zo ja, het ram geheugen wat je erin wil zetten (Dominator CM2X2048-8500C5D) is dus niet compatibel met het mobo.

Beste Helpers,

Langs deze wil ik jullie laten weten dat mijn probleem nog steeds niet is opgelost ...ik zit echt met dit probleem vast en weet niet wat ik nu moet doen,
ondanks dat mijn geheugen (Dominator CM2X2048-8500C5D)niet compatibel is met het mobo werken van de 4 geheugen sticks er 3 wel met dit mobo

Ik kan je er verder ook niet mee helpen, in de QVL (Qualifield Vendors List, zie hier) staat dit geheugen en dit hele merk niet genoemd. Het is dus ook niet ondersteund omdat het waarschijnlijk niet werkt. Ik raad je aan om dit geheugen te ruilen tegen bijv. Kingston of GEIL welke wel ondersteund wordt.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan