moederkaart & voeding vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

ero123

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2008
EVGA GeForce GTX260 896MB DDR3 PCI-E € 259, -
XFX GeForce GTX260 896MB DDR3 DVI PCI-E2 € 259, -

ik wou vragen welke van deze 2 videokaarten op mijn moederbord kan
mijn voeding is 375 w en moederbord type:

Moederbord:
CPU Type Unknown, 2133 MHz (16 x 133)
Moederbordnaam Dell Dell DXP061
Moederbord Chipset Onbekend
Systeemgeheugen 2048 MB
BIOS Type Phoenix (08/14/06)

en als die 2 niet lukken is het dan mogelijk om een 9800 gtx teplaatsen? welke is het beste voor mijn systeem ik heb nu een 7900 gs en die is defect door teveel wamte hij laat artifacts zien. ik hoop dat de koeling van de nieuwere videokaarten beter zijn :s

met jou voeding kan je alle nieuw kaarten van dit jaar wel vergeten.
je heb minste een 550watt nodig als je een kaart aan schaf van de laaste jaar.
dus je zal je voeding toch moeten vervangen dan.
neem een goed merk voeding dus geen trust sweex ect.
goede merken zijn chieftech,ocz,etermax. ect.

met jou voeding kan je alle nieuw kaarten van dit jaar wel vergeten.
je heb minste een 550watt nodig als je een kaart aan schaf van de laaste jaar.
dus je zal je voeding toch moeten vervangen dan.
neem een goed merk voeding dus geen trust sweex ect.
goede merken zijn chieftech,ocz,etermax. ect.

lukt de 9800 gtx ook niet dan? :(

als die 7900 al te heet wordt, dan kan je beter eerst iets aan de kast doen (extra kastkoelers of nieuwe kast)

als die 7900 al te heet wordt, dan kan je beter eerst iets aan de kast doen (extra kastkoelers of nieuwe kast)

is dit te heet dan?

gpu 71 graden

core0 47 graden

core1 51 graden

core 70 graden

dit heb ik precies nadat ik call of duty 4 heb gespee;d gemeten met de 7900 gs

is de kast vervangen en voeding vervangen een moeilijke klus of kan een noob dat ook doen?

is dit te heet dan?

gpu 71 graden

core0 47 graden

core1 51 graden

core 70 graden

dit heb ik precies nadat ik call of duty 4 heb gespee;d gemeten met de 7900 gs

is de kast vervangen en voeding vervangen een moeilijke klus of kan een noob dat ook doen?
Voeding is heel makkelijk: Alle stekkers die vanuit je voeding naar de div onderdelen gaan loshalen (onthoudt waar je ze uithaalt: zodat je er geen vergeet).
Daarna voeding losschroeven en daarna nieuwe plaatsen en vastschroeven en de stekkers weer allemaal aansluiten.
Als je een schroevendraaier kan bedienen dan moet het lukken :)

Kast is wat lastiger:
Je moet dan alles uit je kast schroeven en weer in je nieuwe zetten. Het is niet zo lastig, maar het scheelt verder weinig met zelf een pc bouwen...

De temperaturen vind ik wat hoog hoor... Kan je niet voorin dan wel achterin een klein ventilatortje inbouwen?

Voeding is heel makkelijk: Alle stekkers die vanuit je voeding naar de div onderdelen gaan loshalen (onthoudt waar je ze uithaalt: zodat je er geen vergeet).
Daarna voeding losschroeven en daarna nieuwe plaatsen en vastschroeven en de stekkers weer allemaal aansluiten.
Als je een schroevendraaier kan bedienen dan moet het lukken :)

Kast is wat lastiger:
Je moet dan alles uit je kast schroeven en weer in je nieuwe zetten. Het is niet zo lastig, maar het scheelt verder weinig met zelf een pc bouwen...

De temperaturen vind ik wat hoog hoor... Kan je niet voorin dan wel achterin een klein ventilatortje inbouwen?

op dat gebied ben ik een totale noob moet ik zeggen ik weet totaal niet vanwaar naar waar ik die kabeltjes moet trekken zeker van de voeding ofzo? als ik een nieuwe kast koop zit daar dan ventilators in?

maar als ik de kast ga vervangen ongeveer 50 euro plus voeding 50+ euro plus 9800 gtx 250 euro is het dan niet handiger om een nieuwe pc aan teschaffen?
of zou ik toch de voeding en kast vervangen en daarna nog een videokaart kopen. mijn pc is vrij nieuw het is een 9200 dell dimension met een 150 euro geluids kaart enzo

Laatst bewerkt:
Dit is je pc?

http://www.hardware.info/nl-BE/productdb/bGNkbZiZmJjK/viewphoto/1

Poeh...
Reden van de warmte zal wel zijn dat er weinig koelers in het systeem zitten.
Nieuwe videokaart moet wel in de kast gaan.
Ik blijf alleen twijfelen over de voeding.
Want als die niet genoeg is (wat toch wel duidelijk lijkt te zijn), lijkt het me in deze kast lastig om de voeding te vervangen. De kast is namelijk vrij bizar...

Dit is je pc?

http://www.hardware.info/nl-BE/productdb/bGNkbZiZmJjK/viewphoto/1

Poeh...
Reden van de warmte zal wel zijn dat er weinig koelers in het systeem zitten.
Nieuwe videokaart moet wel in de kast gaan.
Ik blijf alleen twijfelen over de voeding.
Want als die niet genoeg is (wat toch wel duidelijk lijkt te zijn), lijkt het me in deze kast lastig om de voeding te vervangen. De kast is namelijk vrij bizar...

kan nog iemand anders adviseren wat ik het beste kan doen

Wordt die cpu geen bottleneck. Ik bedoel als ie maar 2.2 ghz loopt, en het is een dualcore, dan ben ik bang dat een nieuwe videokaart niet echt heeel veel verschil gaat maken.

Wordt die cpu geen bottleneck. Ik bedoel als ie maar 2.2 ghz loopt, en het is een dualcore, dan ben ik bang dat een nieuwe videokaart niet echt heeel veel verschil gaat maken.

nou gelukkig heb ik dan geen 1.8 ghz genomen maar 2.2 voor een 2.8 ghz moest ik 300 euro extra betalen dat heb ik dus niet gedaan

maar ik denk dat cpu geen probleem is toch?

mijn vraag was eigenlijk is mij voeding geen probleem als ik een 9800 gtx op erop zet

Ik zeg ook niet dat ie TE langzaam is. Ik zeg alleen dat ie niet heel rap is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan