Moeilijk bereik tussen woonhuis en tuinhuis (muren)

• Onderwerp starter Onderwerp starter frin
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

frin

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2005
Dag,

ik heb een Linksys N router, deze staat momenteel in het tuinhuis,
tot in de woning moet hij 10 meter en 2 muren overbruggen,
lukt maar zeer zwakjes,

nu heb ik een wifi repeater van netgear bijgekocht,
maar ja, achteraf bekeken blijft deze het zwak signaal ontvangen, dat wordt doorgestuurd,
bovendien komt hij in mijn netwerken als afzonderlijke wifi, dus steeds manueel andere wifi activeren (blijft standaard op het zwak wifi signaal van Linksys),

vervelend

ps. als er geen oplossing voor is, bestaat er een wifi die door 2 à 3 muren kan ?

Buiten is altijd lastig.
Heb je de repeater halverwege geplaatst ?
Ik heb een TP Link repeater welke aangeeft welke plaats het beste is. Dit was ongeveer halverwege. Ook is hij vrij van andere apparaten.
Het klopt dat je een andere SSID krijgt. Zo ver ik weet is daar niks aan te doen.
In huis zou je altijd de repeater kunnen gebruiken en soms moet je inderdaad even overschakelen.

Via draadloos lijkt het me onmogelijk (in deze omstandigheden) om iets goeds te bereiken, dus denk ik aan het volgende:
Werkt niet altijd (goed), maar ik zou denken aan een Powerline oplossing, dus "Internet via het stopcontact" om op beide locaties Internet te realiseren.
Er zijn ook Powerline adapters die (ook) wifi uitzenden dus dat zou een mooie oplossing kunnen zijn.

Zover ik weet moeten in dat tuinhuis en in het woonhuis dezelfde stroomprovider gebruikt worden en verder moeten voldoende wandcontactdozen vrij zijn (dus niet een constructie via aftakking of verdeeldozen), want Powerline werkt alleen "rechtstreeks" aangesloten op wandcontactdozen.
Als je weinig wandcontactdozen hebt, dan zijn er ook powerline adapters met een "pass-through" (dus een stopcontact), zodat je de powerline adapter in de wandcontactdoos stopt en dat er dan in de powerline adapter een volgend 220volt apparaat gestoken kan worden.

Maak een deal met de leverancier dat je de powerline adapters kunt terugsturen als het bij jou (goed) niet blijkt te werken.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ach, die powerline adapers werken ook in tafeldozen, jas die dingen overal in en ze werken en indien er een 3 fasen aanleg is zijn er ook fasen koppelaars.

Aan de sterkte is weinig te doen, router halverwege zetten, de repeater (nooit een goede gezien) een sterk signaal laten krijgen maar dan van 2 kanten.
http://www.wifihw.nl/wireless/Regelgeving_Wifi.htm

Er kan geen kabel worden aangelegd?

Dag,

ik heb nu een powerline set van 2 (telenet), kan ik om het even welk merk eentje bijkopen ?

als ik daar gewoon een extra wifi opzet, zal de tablet dan automatisch overschakelen en het sterkste signaal kiezen, dat manueel herinstellen is een erg vervelend optie

Lees de info van de fabrikant eens na of dat kan of stuur ze een mailtje.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan