moeilijke combobox vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

kristofvdp

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2005
Hallo iedereen,

Weet iemand raad met deze vraag?

In een unboundform heb ik een combobox staan, met daarin de namen van de toekomstige gebruikers.
Die gebruikers zijn ingedeeld in categoriën. Dus wanneer persoon x zich aanmeldt, zal hij/zij doorverwezen worden naar een formulier alleen voor die categorie.

De combobox nu is als volgt: de afhankelijke kolom is diegene met de persoon_ID
WANT als ik daar categorie_ID zou nemen, dan kan ik niet alle gebruikers selecteren.

Dus mijn vraag:

Als ik een gebruiker aanklik moet er via een VBAfunctie een IF...THEN statement doorgevoerd worden die kijkt naar de categorie_ID die in een 3de kolom staat in mijn rijbron.

Kan iemand mij opweg helpen, want ik begin moedeloos te worden.

Hartelijk dank,

Kristof

Misschien met Dlookup oplossen

Ik zou dit oplossen met een (onzichtbaar) veldje waarin met Dlookup de bijbehorende waarde wordt opgezocht (in jouw geval de 3e kolom als ik het goed begrijp). Het formulier wat daarna geopend wordt baseer je op een querie met daarin alle velden van de tabel. In deze querie vermeld je bij criteria van het veldje op dit formulier waarin de waarde van de 3e kolom staat, een verwijzing naar het onzichtbare veldje op het 1e formulier (bv Forms![naam 1e formulier]![naam onzichtbaar DLookupveldje]. Hoe je de Dlookup moet instellen vind je in de help van ACCESS en anders op deze site. Suc6

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan