Formulier
Hallo,
Bedankt voor de reactie.
Hier volgt wat meer uitleg.
Ik ben bezig met het maken van een database om mijn
inkomsten en uitgaven bij te houden.
Daarvoor heb ik verschillende tabellen gemaakt.
Er zijn daar drie opzoektabellen bij, omdat er veel data is die altijd terug komt.
Voorbeeld: Rubrieken = Hoofdonderdelen, zoals "Voeding"
Posten = Onderdeel van de Rubrieken zoals " Kleinhandel en Supermarkten"
Relaties = Waar is het product gekocht zoals " Bakker,Slager ( Kleinhandel) en " Delhaize, GB"
(Supermarkten").
De tabel van de Transacties bevat de eigelijke data.
Nu als ik de Rubriek " Voeding" kies mogen enkel de Posten " Kleinhandel en Supermarkten" kunnen
geselecteerd worden en de Relaties voor "Kleinhandel" mogen enkel "Bakker en Slager" zijn.
Tot hier werkt alles goed.
Maar als ik een "Post" wil toevoegen, moet ik dat op tabel niveau doen ( omwille van de relaties tussen de tabellen).
Want een nieuwe Post moet verbonden zijn met een Rubriek en verbonden met een Relatie (Winkel)
Ik heef toe dat de naam van de tabel "Relaties" slecht is gekozen, dat zijn eigelijk de winkels waar het product
gekocht is.
Goed om een nieuwe Post,Rubriek of Relatie aan te maken moet ik dat nu in de tabellen doen.
Ik heb geprobeerd om formulieren te maken om deze aanpassingen te verwezenlijken, maar het lukt me niet.
Als ik bv een Post wil bijvoegen moet ik ook zeggen van welke Rubriek en welke Relatie bij die nieuwe Post moet.
IK hoop u hiermee wat duidelijker ben.
Bijlage in zip formaat.
JPJ