moeilijke keus

Status
Niet open voor verdere reacties.

de Waal

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2001
Goedenavond
Vraagje aanschaf nieuwe computer
Packard Bell VideoDreamMachine 3 met AMD athlon
of vergelijkbare Sky computer?met athlon
groeten de waal

Ik kan je 1 ding adviseren: koop geen PACKARD BELL!!!
IBM en Compaq zijn net zo erg...

Ik kom regelmatig bij mensen met een Packard bell/ compaq en ze hebben regelmatig problemen. Vooral drivers en upgraden zijn vaak grote bottlenecks in dit soort systemen. Ga liever voor een samengestelde pc. Mijn ervaring met Paradigit bijvoorbeeld is een hele goede, maar er zijn natuurlijk legio winkels die zelf samengestelde pc's bouwen.

Ik zou in ieder geval niet voor de genoemde merken gaan. Met Sky heb ik niet zoveel ervaring dus daar kan ik je geen info over geven.. Maar het blijft een "standaard" merk, daar ben ik toch altijd een beetje huiverig voor...

Nieuw systeem

Ik ben het met basvdK eens.

Je bent beter af met een zorgvuldig gebouwde kloon pc.

Eventuele upgrades en driver problemen zijn een stuk minder omslachtig met een kloon dan met een merk pc die ook nog vaak veel duurder is.

Indien Compaq nu zover zou zijn dat ze deze problemen niet meer hebben dan hebben ze in ieder geval het imago aan zich zelf te danken.

Daarbij is Compaq altijd een duur merk geweest.

Suc6 met je beslissing.

Ik sluit me aan bij de rest maar wilde nog toevoegen dat als je je pc zelf samenstelt je ook meteen wat er precies onder de motorkap zit, wat weer een stuk makkelijker is met drivers, troubleshooten, updates, firmware etc etc

De meeste kant en klare pc's bevatten of merk spul (compaq) wat erg kieskeurig is, OF er zit naamloos OEM spul in wat een ramp is als je bv firmware wil updaten.

Bovendien ben je vaak ook goedkoper uit als je zelf al wat oud spul hebt liggen wat niet perse aan vervanging toe is. Als je bijv. al een monitor hebt die het doet, bespaar je zo een paar € 100,-

Vraag verplaatst van diversen naar hardware / systeem

opgelost

De vraag welke computer is opgelost het is de laatste van de ALDI geworden bevalt tot nu toe prima
en bedankt voor alle goede adviezen
groeten deWaal

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan